چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استقبال خریداران از اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام در بورس انرژی

استقبال خریداران از اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام در بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، سیدعلی حسینی، این عرضه را نخستین تامین مالی دولت از طریق بورس انرژی ایران دانست و گفت: در این عرضه و در مجموع ۱۷۱۱۰۸۷ قرارداد با قیمت ثابت ۲۹۲۲۱۱۸ ریال در چند ثانیه با تقاضای بالای متقاضیان رو‌به‌رو و معامله شد و این موضوع از جذابیت بسیار بالای این اوراق برای سرمایه‌گذاران حکایت دارد.
وی افزود: بازارگردان این اوراق شرکت تامین سرمایه تمدن است و همه اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای کد معاملاتی بورس انرژی هستند در دوره معاملات ثانویه از طریق کارگزاری‎های دارای مجوز فعالیت در بورس انرژی، می‌توانند این اوراق را خرید و فروش کنند.
مدیرعامل بورس انرژی ایران تصریح کرد: اوراق یادشده به ترتیب منضم به اختیار فروش و خرید ۱۷ و ۱۷,۱ درصدی است و بازار گردان نیز با نرخ سود روزشمار سالانه ۱۶.۵ درصد برای نقدشوندگی اوراق در دوره معاملاتی اقدام می‎کند.
حسینی با بیان این‌که بورس انرژی ایران ظرفیت قابل توجهی در تامین مالی دولت، صنعت نفت و برق دارد، گفت: امیدواریم با انجام مراحل مقدماتی، شاهد عرضه اوراق سلف‌ موازی استاندارد برای گاز مایع پتروشیمی بندر امام و بنزین ستاره خلیج فارس تا پایان امسال در بورس انرژی باشیم.
به گزارش شانا، هیئت وزیران در جلسه ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۶ به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های نفت و امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به وزارت نفت اجازه داد از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اوراق سلف به میزان چهل هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۴۰) ریال به پشتوانه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی منتشر و منابع حاصل را صرف ایفای تعهدات هدفمندسازی یارانه‎ها کند.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.