صفحه اصلی / زمان ایست قلبی بر احتمال زنده ماندن تاثیر دارد

زمان ایست قلبی بر احتمال زنده ماندن تاثیر دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، به گفته محققان دانشگاه کاردیولوژی آمریکا اگر ایست قلبی شب یا در تعطیلات آخر هفته اتفاق بیفتد، احتمال مرگ به مراتب بیشتر از زمانی است که در طول روزهای هفته رخ دهد.
طبق نتایج این مطالعه، احتمال زنده ماندن ناشی از ایست قلبی در زمان استراحت شب در مقایسه با وقوع ایست قلبی در طول روز ۴ درصد کمتر است.
ایست قلبی یا آرست قلب در پزشکی، بصورت توقف گردش خون شناخته می‌شود. در این حالت عضلهٔ قلب هیچ‌گونه انقباضی نداشته و قلب هیچ خروجی و جریان خونی ندارد. ایست قلبی با «حمله قلبی» یا اختلال خونرسانی به قلب، متفاوت است هرچند ممکن است ایست قلبی در اثر یک حمله قلبی نیز اتفاق بیافتد.
یافته های مطالعه جدید براساس آنالیز داده های بیش از ۱۵۱ هزار فرد بزرگسال دچار ایست قلبی بوده که بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ در بیمارستانی در ایالات متحده بستری بوده اند.
یوچنا اوفوما، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «حدود ۵۰ درصد از ایست قلبی در بیمارستان در طول زمان استراحت بیمار در شب اتفاق می افتد.»
به گفته محققان، در صورت بهبود احتمال زنده ماندن فرد دچار ایست قلبی که در طول استراحت شبانه روی می دهد، این وضعیت می تواند بر شمار بیماران زنده مانده تاثیر گذارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.