صفحه اصلی / جزئیات طرح جدید ترافیک تهران تشریح شد

جزئیات طرح جدید ترافیک تهران تشریح شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، شهریار افندی زاده در تشریح جزئیات طرح ترافیک جدید شهرداری تهران گفت:طرح ترافیک شهر تهران از سال ١٣۵٨ و با هدف کاهش، کنترل ترافیک و جلوگیری از آلودگی هوا در هسته مرکزی پایتخت به اجرا در آمده که بر اساس آن تعدادی سهمیه سالیانه برای ورود به این محدوده در اختیار افراد و سهمیه بگیران قرار می گرفت.
وی با بیان اینکه قابل دسترس بودن محدوده ی طرح ترافیک برای اقشار جامعه و اجرای عدالت اجتماعی برای ورود به هسته مرکزی شهر از جمله اهداف، بازنگری طرح ٣٨ ساله ی ترافیک تهران بوده است تصریح کرد :با طرح ترافیک جدید پیشنهادی شهرداری تهران، شهروندان می توانند، ورود و خروج خود را در محدوده ی طرح ترافیک مدیریت و هزینه آن را پرداخت کنند.
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:لایحه شهرداری تهران در خصوص تعیین عوارض و نحوه اجرای این طرح به شورای اسلامی شهر ارائه شده و در کمیسیون های مربوطه نیز به تصویب رسیده است، بطوریکه هفته جاری در صحن علنی شورای اسلامی شهر مطرح خواهد شد.
افندی زاده در بیان تفاوت های طرح ترافیک جدید و قدیم اظهارداشت:طرح جدید به منظور دسترسی اسانتر تمامی اقشار جامعه به محدوده ی طرح ترافیک طراحی شده که بنابراین طرح ضریب هایی برای ورود به محدوده ی طرح ترافیک در ساعات مختلف ترافیکی تعیین شده است.
وی با بیان اینکه شهروندان میتوانند با این طرح، زمان سفر خود را به محدوده ی مرکزی شهر مدیریت کنند، تصریح کرد:طرح ترافیک از ساعت ۶ صبح آغاز و تا ساعت ١٩ ادامه خواهد داشت، این درحالیست که ٣ پیک برای ورود به محدوده در نظر گرفته شده است، که از ساعت ۶ تا ١٠ صبح، ١٠ تا ١۶ و ١۶ تا ١٩ سه پیک ترافیکی تعیین شده است بر این اساس چنانچه خودرویی در ساعت ۶ صبح وارد و تا ساعت ١۶ در محدوده حضور داشته باشد بیشترین ضریب که معادل ١.۵ خواهد بود را دریافت خواهد کرد، همچنین اگر ساعت ۶ صبح ورود و قبل از ساعت ١۶ از محدوده خارج شود، ضریب ١ به تعرفه تعیین شده آن تعلق خواهد گرفت.
وی با اشاره به این که تعرفه ی پیشنهادی به شورای اسلامی شهر تهران ٢٠ هزار تومان است گفت: چنانچه خودرویی بعد از ساعت ١٠ صبح وارد و قبل از ساعت ١۶ از محدوده ی طرح ترافیک خارج شود، ضریب ٧/. به تعرفه پیشنهادی تعلق خواهد گرفت.
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از عدم اجرای طرح ترافیک در روزهای پنج شنبه برابر برنامه پیشنهادی جدید شهرداری تهران خبر داد و گفت:شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند که طرح جدید هیچ گونه محدودیتی فراتر از طرح قدیم نخواهد داشت.
وی تصریح کرد : کمترین میزان پرداخت تعرفه روزانه در این طرح ١٣ هزار تومان و بیشترین تعرفه که بر اساس زمان و پیک ترافیک محدوده سنجیده میشود ٣۶ هزار تومان خواهد بود، این درحالیست که طرح ترافیک روزانه طی سال جاری با رقم حدود ۴٢ هزار تومان به فروش میرسد.
به گفته وی ۶٠ درصد تردد محدوده ی طرح ترافیک را سفرهای کاری و آموزشی است و ۴٠ درصد نیز سفرهای متفرقه اعم از درمان، تجاری و …  بوده که بطور حتم میتوان با همکاری شهروندان و مدیریت سفرهایشان، ترافیک این محدوده را کنترل و کاهش داد.
قائم مقام معاون شهردار تهران در ادامه به ضریب های در نظر گرفته شده بر حسب نوع آلایندگی خودروها اشاره کرد و گفت : خودروهای هیبریدی، ضریب ١/.، خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر باشند نیز ضریب ٨/. به آنها تعلق خواهد گرفت و تلاش شده خودروهای کم آلاینده از تخفیف بیشتری برای ورود به محدوده برخوردار باشند.
افندی زاده به شیوه ی پرداخت تعرفه طرح ترافیک جدید اشاره کرد و گفت : شهروندان از طریق اپلیکیشن و شارژ کارت های هوشمندی به مانند کارت بلیط های مترو، هزینه ی ورود به محدوده ی خود را پرداخت خواهند کرد.
وی  با بیان اینکه مطابق مصوبه شورای ترافیک تهران سقف ١٠٣ هزار خودرو در محدوده تعیین شده است اعلام کرد :برابر این مصوبه ۶٣ هزار طرح سهمیه بگیران شامل نهادها و ارگان های دولتی، جانبازان، معلولان، خانواده شهدا، پزشکان، بیماران خاص و خبرنگاران پیش بینی شده که مجوز سالانه دریافت خواهند کرد، در عین حال با حذف سهمیه سالانه افراد حقیقی و حقوقی در طرح جدید، بالغ بر ۴٠ هزار طرح نیز بصورت روزانه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که پیش از این ٢٣ هزار فقره طرح ترافیک بصورت روزانه و یا هفتگی در اختیار شهروندان قرار میگرفت.
قائم مقام معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه زیرساخت های اجرای طرح جدید ترافیک پایتخت، در هسته مرکزی شهر فراهم است گفت : اکنون در ثبت تخلفات ورود به محدوده از طریق دوربین ها، مشکلی وجود ندارد و تنها تعداد اندکی ازمعبرهای خروجی نیازمند تجهیز به دوربین ثبت تخلف هستند  که تا پایان سال جاری و قبل از اجرای طرح جدید، این مهم نیز محقق خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.