صفحه اصلی / ایمنی در تردد و کاهش سوانح رانندگی اولویت اول راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نیشابور

ایمنی در تردد و کاهش سوانح رانندگی اولویت اول راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نیشابور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نیشابور، مجید مفیدی‌فر ضمن اعلام این خبر گفت: شهرستان نیشابور و سرولایت با دارا بودن بیش از ۲۲۰۰ کیلومتر راه هم سنگ شهری و ۱۷۰۰ کیلومتر راه روستایی یکی از پرتردد‌ترین محور‌های مواصلاتی استان خراسان رضوی بوده واین امر باعث شده تا مجموعه راهداری وحمل و نقل جاده‌ای نیشابور اهتمام ویژه‌ای در خصوص برقراری تردد ایمن در طول راه‌های حوزه استحفاظی خود برقرار نمایند.
رییس راهداری وحمل ونقل جاده‌ای نیشابور در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های پر تردد حوزه استحفاظی این اداره که از نظرکیفیت سطح رویه راه وضعیت مناسبی نداشته اند، تحت پوشش اجرای عملیات بهسازی و مرمت راهداری شامل لکه گیری، و روکش حفاظتی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: از میزان ۸۰۰ کیلومتر بهسازی و مرمت راه‌های فوق الذکر بیش از ۲۰ کیلومتر آن عملیات درز گیری با قیر پلیمری وقیر امولسیون بوده است.
مفیدی فر در خصوص روکش اجرایی آسفالت حفاظتی با قیر امولسیون گفت: رویه آسفالتی در اثر مرور زمان و اثرات جوی مانند یخ زدگی، تابش نور خورشید، گرماو شن نمک پاشی و برف روبی و همچنین اثرات بار سنگین وسایل نقلیه وسایش چرخ‌ها خصوصا در زمان استفاده از زنجیر چرخ و تیغه‌های برفروب در طول دوران بهره برداری دچار فرسایش، کچلی، پریدن دانه‌ها، شن زدگی می‌گردند و چنانچه تعمیر واجرای روکش در زمان خود انجام نشود این خرابی‌ها گسترش یافته و دچار تخریب کلی راه شده و حتی لایه زیرین را نیز تخریب می‌کنند.
وی افزود: برای جلوگیری از تشدید فرسودگی وبه عقب انداختن زمان اجرای روکش وحفاظت وضع موجود و پر کردن ترک‌های آسفالت استفاده از پوشش‌های حفاظتی آسفالت توصیه میشود این پوشش‌ها ضمن فراهم کردن سطحی مناسب برای رویه راه موجب آب بندی شدن آسفالت شده و از تخریب آسفالت ولایه‌های زیرین آن جلوگیری بعمل می‌آورد و به عنوان یک شیوه نگهداری ارزان قیمت توصیه می‌شود که موجب می‌گردد سطح سرویس دهی راه حفظ شده و بهره برداری ایمن از راه را فراهم می‌آورد. روش‌های مختلف ومتعددی حسب میزان تخریب رویه و وزن وتعداد ترافیک عبوری و نوع آسفالت راه پیشنهاد می‌شود. این روش‌های ارزان قیمت بوده و بایستی در دوران شروع خرابی رو حتی قبل از شروع تخریب انجام شود.
رییس راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نیشابور  گفت: علاوه بر تاثیرات مثبتی که که روکش آسفالت حفاظتی محور‌های مواصلاتی در کاهش تصادفات داشته و باعث کاهش میزان تصادفات و ارتقاع ضریب ایمنی تصادفات داشته است مجموعه عوامل فوق باعث بالا رفتن میزان رضایت مندی مردم منطقه، مسافران و زائرین آقا علی ابن موسی الرضا (ع) داشته است.
وی در ادامه با ذکر این مطلب که استفاده از روش‌های نوین روکش نوین حفاظتی میتواند کمک بسیار موثری در جهت حفاظت از رویه آسفالتی راه و ارتقا ایمنی تردد داشته باشد، افزود: یکی از روش‌های روکش حفاظتی چیپسیل می‌باشد که این روش در مواردی نظیر شن زدگی، از بین رفتگی بافت سطحی، ترک‌های طولی و عرضی با شدت کم و دیگر خرابی‌های سطحی غیر سازه‌ای جاده‌ها کاربرد دارد.
مفیدی فر درباره مزایای این روش بیان کرد: انعطاف پذیری، جلو گیری از تشکیل یخ در لایه آسفات، کاهش آلودگی صوتی ناشی از عبور ترافیک، افزایش مقاومت در انعکاس ترک به لایه‌های بالایی، عدم آلودگی محیط زیست، کاهش ترک خوردگی در مقابل انبساطو انقباض و همچنین کاهش استفاده از قیر را میتوان از مزایای روکش حفاظتی آسفالت چیپ سیل عنوان کرد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت تمامی پیمانکاران و شرکت‌های بخش خصوصی درزمینه راهداری بتوانیم درآینده نزدیک شاهد تغییرات مثبت وخوبی در خصوص بهتر شدن کیفیت راه‌ها باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.