صفحه اصلی / حمایت از "کارآفرینی" بهترین راه برای حل معضل بیکاری است

حمایت از "کارآفرینی" بهترین راه برای حل معضل بیکاری است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، منوچهر جمالی  در گفت‌و‌گو  اظهار داشت: به‌علت حجیم بودن بدنه دولت فراهم آوردن فرصت‌های شغلی در این بخش تقریباً ممکن نیست بنابراین حمایت از طرح‌های اشتغالزایی با اعطای تسهیلات به کارآفرینان بهترین مسیر برای ایجاد فرصت‌های شغلی در کشور است.
نماینده مردم رودبار در مجلس بیکاری را یک معضل ملی خواند و تصریح کرد: شایسته است تمام کسانی که دارای ایده و طرح‌های کارآفرینی و اقتصادی خوبی هستند به میدان بیایند و با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده، در ایجاد کارآفرینی قدم بردارند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و تاکیدات ویژه‌ای که در تمام این سال‌ها داشته‌اند نشان می‌دهد ایشان از مدت‌ها پیش به اهمیت موضوع پی برده‌اند.
جمالی اشتغال، ازدواج و مسکن را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی جوانان خواند و گفت: جوانان بهترین سرمایه و نیروی انسانی هر جامعه‌ای هستند و برای هدر نرفتن این سرمایه ملی باید در جهت رفع مشکلات با تمام توان از آنان حمایت شود.
وی به عملکرد بخش خصوصی در ایجاد فرصت‌های شغلی اشاره کرد و بیان داشت: واحدهای تولیدی و صنعتی بر خلاف انتظار به‌علت وجود برخی مشکلات و نابسامانی‌های اقتصادی، روز به روز توانمندی خود را از دست می‌دهند و عملاً فعالیت مطلوبی ندارند.
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی در نقاط مختلف کشور با معضلات عدیده‌ای مواجه هستند و نمی‌توان انتظار داشت آنان نیز در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی و جذب نیروی کار، موفق ظاهر شوند.
 جمالی با اشاره به عزم مسئولان برای رونق اشتغالزایی در کشور ابراز داشت: دولت و مجلس به ایجاد کارآفرینی در بخش تعاونی‌های روستایی تاکید فراوانی دارند تا از طریق اعطای تسهیلات ارزان قیمت به افراد صاحب ایده از طرح‌های اشتغالزایی حمایت کنند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به دیگر این طرح‌ها اشاره کرد و بیان داشت: اعطای تسهیلات در بخش میراث فرهنگی و گردشگری و صندوق کارآفرینی امید هم جزء شرایطی است که با تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد فرصت‌های شغلی در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اجرای برنامه‌‌هایی نظیر طرح تکاپو و طرح کارا نیز در راستای تحرک بخشی لازم در بین جوانان است تا ضمن بهره گرفتن از نبوغ و ظرفیت آنان در رفع معضل بیکاری قدم‌‌های مثبتی برداشته شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.