صفحه اصلی / فضای مجازی بجای تهدید، فرصت فعالیت برای واحدهای صنفی است

فضای مجازی بجای تهدید، فرصت فعالیت برای واحدهای صنفی است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «سید علی امانت» روز چهارشنبه، درباره نگرانی اصناف از گسترش فروشگاه های مجازی گفت: مجموعه ارائه کالا و خدمات در فضای حقیقی و مجازی برعهده اصناف است و ساز و کار لازم نیز برای این فعالیت ها در فضای حقیقی تعیین شده است.
وی اضافه کرد: در فضای مجازی نیز اخیرا اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی تشکیل شده و موظف به پاسخگویی و ساماندهی فعالان در این حوزه است تا افراد بتوانند در یک فرآیند تدریجی مجوز دریافت و فعالیت قانونی داشته باشند.
رئیس امور اصناف و بازرگانان تاکید کرد: فضای مجازی فرصت و ظرفیتی برای اصناف است که می توانند علاوه بر حضور افراد برای دریافت کالا و خدمات در فضای مجازی نیز فعالیت کنند.
وی اظهارداشت: البته اخیرا اتحادیه کسب و کارهای نوین تشکیل شده است که ضروری است اتاق اصناف در چارچوب ضوابط قانونی بر فعالیت این اتحادیه ها نظارت و ساماندهی لازم را انجام دهد.
امانت گفت: بر فعالیت در فضای مجازی باید نظارت داشته باشد و اولین اقدام آن نیز این است که پروانه کسب برای این فعالان صادر کند.
در جلسه هم اندیشی روسای اتاق اصناف مراکز استانهای کشور روسای اتاق ها اعلام کردند که باید اتاق اصناف اقدامات لازم برای ساماندهی فضای مجازی انجام دهد چرا که طبق آمار ارائه شده در سال ۹۲، ۴.۲ درصد و امسال ۱۶.۴ درصد تجارت ها در فضای مجازی انجام می شود و همچنین پیش بینی می شود که در سال ۱۴۰۰ نیز ۲۵ درصد تجارت در فضای مجازی انجام شود که این تهدیدی برای اصناف محسوب می شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.