چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / جعبه سیاه نفتکش «سانچی» ​باز شد

جعبه سیاه نفتکش «سانچی» ​باز شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس افزود: در جلسه‌ای که به همین منظور در شانگهای چین برگزار شد، نمایندگان کشور پاناما به عنوان صاحب پرچم نفتکش سانچی، هنگ‌کنگ به عنوان کشور صاحب پرچم کشتی فله‌بر کریستال، کشور چین که در آب‌های آن این حادثه اتفاق افتاد و ایران که بیشتر نفرات جان باخته را در این حادثه داشت، حضور داشتند.
به گفته حق شناس، از ایران ٢ نماینده از سازمان بنادر و دریانوردی در این جلسه حاضر شدند.
وی ادامه داد: تا ساعاتی دیگر نتایج این نشست مشترک و جزئیات آغاز فرآیند رمزخوانی جعبه سیاه دو کشتی را اعلام خواهیم کرد، اما مشخص شدن نتیجه نهایی رمزخوانی زمان‌بر است و امکان دارد ماه‎ها طول بکشد.
علیرضا ایروش، سرکنسول ایران در شانگهای چین هم گفت: جعبه سیاه ۲ کشتی سانچی و کریستال با حضور نمایندگان ذی‌نفع باز شده و در حال بازخوانی است. بازخوانی جعبه سیاه، زمان‌بر است و باید بررسی‌های فنی روی آن انجام شود.
وی افزود: آزمایش «دی‌ان‌ای» گرفته شده از سه پیکر پیدا شده از ۳۲ خدمه نفتکش سانچی، برای مطابقت به ایران ارسال شد.
نفتکش «سانچی» که با محموله میعانات گازی ۲۵ آذرماه از بندر عسلویه به مقصد کره جنوبی حرکت کرد، شامگاه شنبه (۱۶ دی‌ماه) در آب‌های چین با یک فله‌بر چینی برخورد کرد که این حادثه به آتش سوزی نفتکش تحت مدیریت ایران منجر شد.
۲۱ خدمه‌ کشتی چینی همان زمان نجات یافتند، اما از سرنوشت ۳۲ خدمه نفتکش ایرانی که ۳۰ نفرشان ایرانی و ۲ نفرشان بنگلادشی بودند، در نخستین ساعات خبری نبود. پس از هشت روز عملیات،  پیکر سه خدمه نفتکش سانچی پیدا شد. ۲۴ دی ماه جان باختن شهادت گونه ۲۹ خدمه نفتکش «سانچی» تایید شد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.