صفحه اصلی / کمیسیون‌های تخصصی مجلس نظرات خود درباره گزارش تفریغ بودجه ۹۵ را در زمان مقرر ارائه دهند

کمیسیون‌های تخصصی مجلس نظرات خود درباره گزارش تفریغ بودجه ۹۵ را در زمان مقرر ارائه دهند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ گفت: این گزارش به کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون‌های تخصصی دیگر ارجاع می‌شود، این کمیسیون‌ها باید نظرات خود را در زمان مقرر به کمیسیون اصلی ارائه دهند.
لاریجانی گفت: باید این گزارش به ویژه بخش مربوط به نفت و مبالغ مربوط به شرکت ملی گاز، پتروشیمی، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی که اعلام شد ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد را به خزانه واریز نکرده‌اند، توسط کمیسیون برنامه و بودجه پیگیری شود که چرا این مبلغ به موقع پرداخت نشده است.
وی افزود: در مساله فروش اوراق مشارکت در گزارش گفته شده که در برخی بخش‌ها فروخته نشده است، مجلس و دولت باید توجه کنند که استفاده این اوراق در بخش‌های خاص است نه اینکه حجم فروش اوراق در بودجه اضافه شود.
وی درباره گزارش تفریغ در خصوص صندوق نوآوری شکوفایی گفت: کمیسیون مربوطه باید به این موضوع رسیدگی کند و اگر ایراد قانونی دارد این ایراد رفع شود.
وی افزود: معاونت فناوری ملزم شود که این مشکل را رفع کند چرا که روح این قانون مشخص است و هدف این بوده که به صورت تسهیلات آسان‌تر در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد نه اینکه در بانک‌ها حبس شود به عنوان اینکه از سود آن استفاده شود یعنی تا آنجایی که می‌شود باید از این منابع استفاده شود.
وی اظهار داشت: پیشنهاداتی که توسط دیوان محاسبات در گزارش مطرح شده، پیشنهادات خوبی بود که ان‌شاء الله در کمیسیون مورد توجه قرار می‌گیرد.
لاریجانی در ادامه از دیوان محاسبات به دلیل گزارش منقحی که درباره تفریغ بودجه سال ۹۵ ارائه کرد تشکر کرد.
 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.