صفحه اصلی / برای موفقیت در کاهش وزن این موارد را فراموش نکنید

برای موفقیت در کاهش وزن این موارد را فراموش نکنید

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، اما با استفاده از تجریبات متخصصان تغذیه و افرادی که توانسته اند کاهش وزن سالمی داشته باشند، می خواهیم توصیه هایی بسیار مهم را در رابطه با موفقیت در کاهش وزن به شما ارائه دهیم.
۱- هدف کاهش وزن جاه طلبانه ای را برای خودتان قرار دهید.
با اینکه اکثرا به افراد توصیه می شود برای خود هدفی واقع گرایانه قرار دهند و تنها کاهش ۵ تا ۱۰ درصد از وزن شروع خود را مد نظر داشته باشند، اما تحقیقات اخیر نشان داده افرادی که اهدافی جاه طلبانه برای خود در نظر می گیرند دو برابر این مقدار وزن کم می کنند. راه موفقیت این است که تصمیم بگیرید می خواهید در چه وزنی قرار بگیرید و برای رسیدن به آن، از حمایت برخوردار شوید. اگر این وزنی باشد که واقعا رویای رسیدن به آن را دارید، بیش از هر زمانی انگیزه خواهید داشت.
۲- از غذاهای روزمره استفاده کنید نه فقط سالاد.
گرسنگی از اصلی ترین دلایلی است که افراد در مسیر کاهش وزن کم می آورند و دلیلشان این است که دائم در حال سالاد خوردن بودند و یا مجبور بودند غذاهای خاص رژیمی با مقادیر بسیار کم برای خود آماده کنند. بهترین روش برای کاهش وزن این است که با همان غذاهای خانه اقدام کنید. مواردی مانند پاستا، سیب زمینی، برنج، ماهی، مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، لوبیا و حبوبات، میوه و سبزیجات همگی سالم و مناسب برنامه غذایی هستند.
خوردن سالاد، سوپ و یا آب میوه به تنهایی به هیچ وجه نمی تواند کمکی به کاهش وزنتان بکند. اگر می خواهید واقعا تغییری طولانی مدت داشته باشید، باید به فکر روشی باشید که انجامش برایتان شدنی باشد. یک برنامه غذایی سالم باید هم راضی نگهتان دارد و هم باعث شود احساس انرژی کنید.
۳- سعی نکنید غذاهای مورد علاقه تان را ممنوع کنید.
اگر می خواهید دائما هوس شکلات و کیک داشته باشید، آن ها را در برنامه غذایی خود ممنوع کنید. در طول برنامه غذایی هیچ اشکالی ندارد از غذاهای مورد علاقه خود نیز استفاده کنید و برای انجامش اصلا هم احساس گناه نداشته باشید. در هر کاری باید تعادل را نگه داشت و در طول رژیم نباید احساس محدودیت داشته باشید.
۴- از افراد دیگری که مانند خودتان هستند حمایت دریافت کنید
کاهش وزن بدون کمک دیگران، می تواند دشوار و چالش برانگیز باشد. حمایت و همکاری با دیگر افرادی که مانند خودتان هدفشان کاهش وزن است، می تواند شانس موفقیت را افزایش دهد. تحقیقات نیز نشان داده گروه هایی که از حمایت برخوردار بودند نسبت به دیگران کاهش وزن بهتری داشتند.
با هم قرار بگذارید که تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنید و هفته ای یک بار با هم در این مورد صحبت و برای هفته دیگر برنامه ریزی کنید. این کار شانس ایجاد تغییرات خوب را افزایش می دهد.
۶- هر زمان آماده بودید فعالیت را به زندگی خود بیاورید.
چون تصمیم گرفتید وزن کم کنید، بدان معنا نیست که از همان ابتدای کار کیلومترها بدوید و یا تمرینات سخت انجام دهید. تحقیقات نشان داده ایجاد تغییر در عادات غذایی معمولا ساده ترین راه برای شروع کاهش وزن است.
اگر از شروع کردن می ترسید، سعی کنید آنچه برایتان به عنوان فعالیت حساب می شود را دوباره برای خود تعریف کنید. مثلا هر چیزی که باعث می شود بیشتر حرکت کنید، خانه داری، شستن ماشین، پیاده روی همه اینها فعالیت بدنی به حاسب می آیند و می توانید به مرور به ورزش های دیگر نیز برسید. با اینکه تغییر عادات غذا خوردن، نقش اصلی را در کاهش وزن ایفا می کند اما ورزش و فعالیت بدنی باعث می شود وزنی که کم کردید تثبیت شود.
وقتی در جریان کاهش وزن قرار می گیرید ممکن است گاهی پیش بیاید که زندگی سر ناسازگاری بگذارد. تحقیقات نشان داده حدود ۹۸ درصد از افرادی که برنامه غذایی برای کاهش وزن اجرا می کنند، دچار لغزش می شوند اما مهم آن است که چگونه به این لغزش ها واکنش نشان دهید. به جای اینکه دائم به خود خرده بگیرید با خود مهربان باشید. اتفاقی بود که افتاده و در ادامه سرزنش بی فایده است.
همه ما انسانیم و گاهی اشتباه می کنیم پس با بخشیدن خوودتان، به کاهش وزنی که قرار است داشته باشید کمک کنید.
 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.