صفحه اصلی / سهم بانوان در ناوگان تاکسیرانی تهران عادلانه نیست

سهم بانوان در ناوگان تاکسیرانی تهران عادلانه نیست

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی معتقد است: سهم بانوان در ناوگان ۸۰۰ هزارتایی تهران عادلانه نیست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، علیرضا قنادان با اشاره به احیای مجدد تاکسیرانی بانوان، عنوان کرد: برنامه ای بسیاری جدی در خصوص بحث بانوان داریم. بر اساس بررسی ها و دیدار مردمی که داشتم، به نظر می رسد سهم بانوان در ناوگان ۸۰۰ هزارتایی تهران عادلانه نیست.
او افزود: حداکثر ۲ تا ۳ درصد ناوگانمان یعنی هزار و ۴۰۰ نفر از رانندگانمان بانوان هستند. در حالی که ۵۰ درصد جامعه ما زنان هستند و جالب این است که در تهران درخواست ها برای سرویسی که راننده آن یک خانم باشد بسیار زیاد است. همین موضوع باعث شده که یک برنامه جدی برای احیای تاکسیرانی تخصصی بانوان در نظر بگیریم. در گذشته یک برند در این رابطه بود اما خیلی موفق عمل نکرد و در نهایت واگذار شد و از بین رفت.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: در حال حاضر رانندگان خانم در شرکت های مختلف و تحت عناوین مختلف مشغول فعالیت هستند. اما این موضوع هم برای بانوان سخت است و هم فعالیت آنها به چشم نمی آید. همچنین مشتری در زمان گرفتن تاکسی انتخاب یک راننده زن خیلی برایش امکان پذیر نیست.
او در ادامه اظهار کرد: ما می خواهیم دو موضوع اتفاق بیفتد. نخست اینکه استقبال کنیم از راه اندازی و راه افتادن برند تخصصی بانوان تا شرکت های تخصصی رانندگان خانم را سازماندهی کرده و بتوانند سرویس هایی با رانندگان خانم به متقاضیان ارائه دهند. دوم اینکه شرایط ورود خانم ها را به ناوگان تاکسیرانی بررسی و تسهیل کنیم به طوری که این قشر هم بتواند وارد شود و بتوانیم سهم تعداد رانندگانی که در حال حاضر حدود ۲ تا ۳ درصد است را به تعدادی بیش از این رقم افزایش دهیم. ما این دو برنامه را در دستور کار قرار داده و در حال بررسی هستیم تا در نزدیک ترین فرصت ممکن این اتفاق بیفتد.
قنادان ادامه داد: در گذشته شرکتی تحت عنوان شرکت تاکسی بانوان داشتیم که در آن تعدادی راننده خانم مشغول فعالیت بودند اما به مشکل برخوردند. در حال بررسی هستیم تا مشکل آنها را در قالبی متفاوت حل کنیم. زیرا خودروهای این بانوان مربوط به سال ۸۶ و ۸۷ بوده و در حال حاضر تقریبا اسقاط محسوب می شوند. می خواهیم تسهیلاتی در نظر بگیریم تا مشکلات این بانوان که تعداد آنها حدود ۷۰ نفر است حل شود و بتوانند خودروهایشان را نوسازی کنند.
او در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای دارید تا در آینده برای مسافربرهای های اینترنتی تحت نظر خودتان بخشی را به بانوان اختصاص دهید؟ همانطور که اسنپ نیز این کار را انجام می دهد؛ گفت: در این رابطه دو مسئله وجود دارد، نخست اینکه بخشی از اسنپ که به بانوان اختصاص یافته با استقبال جدی بسیاری مواجه نشده است. بسیاری از خانم هایی که در این سرویس فعالیت می کنند راننده حرفه ای نیستند. در حالی که رانندگان خانم ما همگی حرفه ای هستند و معمولا در سرویس هایی مانند سرویس های مدرسه یا سرویس هایی که سطح امنیت خیلی خاص یا سطح برخورد خاصی را می طلبد، مورد استفاده قرار می گیرند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی افزود: اغلب خانم های تاکسیران ما علاوه بر اینکه سطح مهارت بالایی در رانندگی دارند، درخواست برای کارشان بسیار زیاد است. این رانندگان تاکسیرانان حرفه ای خانم هستند و با آدم های معمولی تفاوت دارند. بنابراین هم معمولا مردم اعتماد بیشتری از جهت شناختن شهر و مهارت اتومبیل رانی به آنها دارند و هم با توجه به اینکه این بانوان دارای خودروهای تاکسی هستند و در مواردی مانند ورود به محدوده های طرح ترافیک، محدودیتی ندارند، از امکانات بیشتری برخوردارند. بنابراین سرویس آنها سرویسی است که قابل استفاده باشد.
او تصریح کرد: اینکه کارپینو، اسنپ، کابین یا سایر سیستم ها چگونه می خواهند فعالیت کنند بحثی متفاوت است زیرا این شرکت ها معمولا سرویس دربستی دارند. ما می خواهیم شرکتی تخصصی که می تواند همه سرویس های مختلف را ارائه دهد، به بانوان اختصاص دهیم. درست است که کارپینو یا اسنپ سرویس بانوان دارد اما برندش را روی این سرویس نساخته است.
قنادان خاطرنشان کرد: قرار نیست خود سازمان تاکسیرانی این شرکت را برای بانوان راه اندازی کند، بلکه در حال تشویق سرمایه گذاران هستیم تا برند تاکسیرانی بانوان را به صورت عمومی احیا کنند. به نظر می رسد بازار استقبال خوبی از این موضوع داشته باشد. به خصوص اینکه بانوان معمولا از کسب و کارهایی که از هم صنفیان خودشان باشد حمایت می کنند. اگر روی این موضوع سرمایه گذاری شود با استقبال ۵۰ درصد جامعه مواجه خواهد شد و حتما خانوم ها از آن حمایت می کنند تا روی پای خودش بایستد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.