صفحه اصلی / انتقاد از حاکمیت داروسازان بر صنعت غذا به جای وزارت بهداشت

انتقاد از حاکمیت داروسازان بر صنعت غذا به جای وزارت بهداشت

رئیس اتاق بازرگانی شیراز در نشست اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با وزیر بهداشت اظهار داشت: اشکال اساسی در صنعت غذا وجود دارد که وزارت بهداشت را به عنوان مسئول سلامت نمی‌بینیم و داروسازان را حاکم بر صنعت غذا می‌دانیم.
به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از فارس، جمال رازقی جهرمی رئیس اتاق بازرگانی شیراز امروز در نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با وزیر بهداشت و درمان در محل اتاق ایران اظهار داشت: اشکال اساسی در حوزه صنعت غذا وجود دارد، وزارت بهداشت را به عنوان مسئول سلامت نمی‌بینیم و داروسازان را حاکم بر صنعت غذا می‌دانیم و اگر می‌گوییم پیشگیری بهتر از درمان است، پس چرا داروسازان حاکم بر صنعت غذا هستند و فلسفه این موضوع مشخص نیست.
وی بیان داشت: چرا متخصصان صنعت عذا در بخش بهداشت حاکم بر صنعت غذا نمی‌شوند و نتیجه آن تعطیلی برخی از آب معدنی‌ها می‌شود؟ آیا آب لوله کشی شهرها کیفیت بالاتری از آب بسته بندی دارد؟ که کارخانه چندین و چند ساله آب معدنی را تعطیل می‌کنیم.
وی خطاب به وزیر بهداشت حاضر در جلسه افزود: تناقض بین بخش‌های مختلف شما در وزارت خانه وجود دارد و بخش حاکم در صنعت شما انگار در سوئیس قرار دارد و بخش حاکم بر صنف انگار در افغانستان قرار دارد و فاصله تا این اندازه است.
رازقی اظهار داشت: تولید کنندگان به طور کلی با بحران قیمت تمام شده مواجه هستند و اقدامات سوئیس گونه وزارت بهداشت در بخش صنعت غذا هزینه‌های زیادی را بر این بخش وارد می‌کند.
وی همچنین گفت: خواهش ما از وزارت بهداشت این است که بر مساله قاچاق محصولات سلامت محور نظارت اساسی شود.
در ادامه این نشست علی صابری دبیر انجمن ملی شرکت های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ گفت: دست بروکراسی اداری از نصب لوگوی حلال بر محصولات تولید کشورمان باید حذف شود.
وی در مورد رفع مشکل خمیر مرغ اظهار داشت: این مشکل با درایت دوستان در سازمان غذا و دارو حل شده، اما مشکل جدیدی تحت عنوان هورمون شروع شده است.
صابری بیان داشت: سال هاست که ما مجادله علمی در این زمینه با پزشکان در وزارت بهداشت داریم که در تولید مرغ از هورمون استفاده نمی‌شود و عملا پذیرفه شده است، اما نمی‌دانم چرا هر چند بار یکبار این بحث دوباره مطرح می شود و در حال حاضر مدیر نظارت بر غذا و دارو استان خراسان شمالی مصاحبه‌ای داشته است که در تولید مرغ از هورمون استفاده می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.