صفحه اصلی / دو کتاب فنی و تخصصی توسط کارشناس مدیریت تولید مناطق نفت خیز جنوب چاپ شد

دو کتاب فنی و تخصصی توسط کارشناس مدیریت تولید مناطق نفت خیز جنوب چاپ شد

به گزارش کسب و کار نیوز، کتاب "پمپهای گریز از مرکز؛ اصول عملکرد، ساختمان، نگهداری و تعمیرات با رویکرد کاربردی" پس از داوری، در هفتاد و سومین جلسه شورای نشر پژوهشگاه صنعت نفت به تصویب رسید و توسط مرکز انتشارات پژوهشگاه صنعت نفت منتشر گردید.
این کتاب در هجده فصل و پانصد صفحه ترجمه و گردآوری شده است؛ منابع مورد استفاده در تدوین این کتاب نتیجه ی تحقیقات گسترده واحدهای تحقیق و توسعه شرکت های معتبر پمپ سازی است که محصولات آن ها به طور گسترده در واحدهای بهره برداری، نمک زدایی و ایستگاه های تقویت فشار نفت مورد استفاده قرار گرفته اند. یکی از مباحث مهم و کاربردی مورد بررسی در این اثر تشریح انواع نشت بندهای مکانیکی از منظر طراحی، ساختمان، تست عملکردی و عیب یابی است.
دومین اثر شریفی، "آسیب شناسی یاتاقان های غلتشی در تجهیزات دوّار؛ مبتنی بر روش های غیرمخرب" است که پس از داوری، توسط انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران منتشر شد.
 این اثر ترجمه کتاب "Bearing damage and failure analysis " می باشد که در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط گروه مهندسی شرکت یاتاقان سازی SKF منتشر شده است. با هدف پیشگیری و ریشه یابی علل خرابی نابهنگام یاتاقان های غلتشی در ماشین آلات دوّار فرآیندی، کتاب مذکور در شش فصل و دویست صفحه ترجمه و تنظیم نهایی متن توسط مهندس سعید خراسانی¬زاده رئیس آموزش های تخصصی مجتمع آموزش فنون اهواز انجام شده است.
یکی از موضوعات مهم مورد بحث و بررسی در این کتاب عیب یابی یاتاقان غلتشی براساس الگوهای مسیر (Path Patterns ) و نیز طبقه بندی حالات خرابی یاتاقان شامل خستگی (سطحی و زیرسطحی)، سایش (ساینده و چسبنده)، خوردگی (رطوبتی و اصطکاکی (برینل شدن کاذب و خوردگی سایشی))، فرسایش الکتریکی، تغییر شکل پلاستیک، شکست و ترک خوردگی مطابق استاندارد ISO 15243 می باشد.    
ترجمه و نگارش این آثار با هدف ارتقاء سطح دانش فنی و تخصصی تلاشگران صنعت نفت از اوایل سال ۹۳ آغاز گردید و هم اکنون در دسترس مخاطبان می باشند.
شریفی هم اکنون به عنوان کارشناس اداره خدمات مهندسی تعمیرات مکانیک مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب فعالیت دارد.
 

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.