صفحه اصلی / پیش‌بینی دولت برای فروش نفت بشکه‌ای ۵۰ دلار محقق شد

پیش‌بینی دولت برای فروش نفت بشکه‌ای ۵۰ دلار محقق شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، محمدباقر نوبخت، امروز (سه‌شنبه، سوم بهمن‌ماه) با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به عملکرد ۸ ماه دولت در اجرای قانون بودجه سال ۹۶ و پیش‌بینی‌ها از فروش نفت اشاره کرد و گفت: در لایحه، دولت قیمت هر بشکه نفت را ۵۰ دلار تعیین کرده بود که برخی معتقد بودند می‌توانیم نفت را در طول سال با رقمی بیش از این بفروشیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: سقف پیش‌بینی دیگری در بودجه به تصویب رسید که هر بشکه نفت  ۵۵ دلار فروخته خواهد شد، از این رو منابع صندوق توسعه ملی که از سوی دولت پیشنهاد شده بود با فروش نفت ۵۰ دلاری، ۳۰۹ هزار میلیارد تومان و با فروش نفت ۵۵ دلاری مصوبه مجلس، ۳۱۹ هزار میلیارد تومان خواهد بود.
سخنگوی دولت تصریح کرد: در پیش‌بینی دیگری که از سوی مجلس به تصویب رسید، مقرر شد با افزایش واریزی دولت از محل فروش نفت به صندوق توسعه ملی از ۲۰ به ۳۰ درصد، این میزان به ۳۴۶ هزار میلیارد تومان برسد و برای طرح‌های زیربنایی استفاده شود.
وی با بیان این‌که پیش‌بینی دولت برای فروش نفت بشکه‌ای ۵۰ دلار بود، عنوان کرد: در ۱۰ ماه  امسال توانستیم نفت را بشکه‌ای ۵۰ دلار بفروشیم، بنابراین پیش‌بینی دولت درست بود و تحقق پیدا کرد، اما آنچه مجلس تصویب کرد محقق نشد و از آنجایی که به جای ۲۰ درصد باید ۳۰ درصد به صندوق توسعه ملی واریز می‌کردیم بخشی از منابع دولت تقلیل یافت.
نوبخت با اشاره به آثار رخدادهای مالی در شاخص‌های کلان اقتصادی کشور گفت: سال ۱۳۹۵ که ۲۸۳ هزار میلیارد تومان عملکرد داشتیم، رشد اقتصادی با نفت ۱۰,۸ درصد و بدون نفت ۶.۲ درصد بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: این مهم در حالی است که در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال رشد اقتصادی با نفت ۵,۶ درصد و بدون نفت ۶ درصد بود که البته باید گفت این رقم در سال ۹۴ منفی چهار درصد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.