صفحه اصلی / ایران در توسعه میدان‌های مشترک غرب کارون عقب نیست

ایران در توسعه میدان‌های مشترک غرب کارون عقب نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، غلامرضا منوچهری شامگاه دوشنبه (دوم بهمن ماه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی نفت و انرژی کیش، در جمع خبرنگاران گفت: مناقصه میدان آزادگان در جریان است، در میدان یاران با شرکت نفت و گاز پرشیا توافق کرده‌ایم تا قرارداد نهایی را امضا کنیم و در میدان یادآوران نیز مذاکره با شرکت ساینوپک در حال انجام است.
وی درباره طرح توسعه میدان یاران گفت: شرکت نفت و گاز پرشیا طرح اولیه را ارائه داده است و منتظر ارائه طرح نهایی از سوی این شرکت هستیم.
معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با بیان این‌که خوشبختانه برخی مذاکرات قراردادی در توسعه میدان‌های نفت و گاز به نقاط خوبی رسیده، ابراز امیدواری کرد که صنعت نفت در سال آینده، شاهد به ثمر رسیدن بخشی از این مذاکرات باشد.
منوچهری در این زمینه، به ادامه مذاکره با شرکت دانمارکی «مرسک» برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی اشاره کرد و برخی ابهام‌های ناشی از تملک مرسک از سوی توتال فرانسه را در کند شدن روند مذاکرات بی‌تاثیر ندانست.
منوچهری گفت: توتال طبق برنامه در فاز ١١ پارس جنوبی مشغول فعالیت است.
معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در ادامه، درباره بسته طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید شرکت ملی نفت ایران که قرار است در قالب EPCF اجرایی شود، گفت: این بسته ۵میلیاردی مشتمل بر ۴٠ بسته کوچک‌تر است که اسناد مناقصه آن از سوی شرکت‌های نفت فلات قاره، مناطق نفتخیز جنوب و نفت مناطق مرکزی آماده شده است و پس از ارزیابی و نهایی شدن، مناقصه‌ها برگزار می‌شود.
به گفته وی، فهرست بلند مناقصه‌گران از سوی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت آماده و به معاونت توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ارائه شده که این فهرست بلند، به صورت فهرست‌های کوتاهی برای هر یک از مناقصه‌ها تهیه می‌شود.
به گفته منوچهری، مناقصه‌ها به‌تدریج از ابتدای سال آینده برگزار می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.