صفحه اصلی / ایران و کره جنوبی آماده گسترش همکاری ها در همه زمینه ها هستند

ایران و کره جنوبی آماده گسترش همکاری ها در همه زمینه ها هستند

همزمان با دیدار کیم هونگ سو، سفیر کره جنوبی در تهران با مرتضی لطفی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) اعلام شد که ایران و کره جنوبی آماده گسترش همکاری ها در همه زمینه ها هستند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی شستا، دو طرف ضمن تبیین ظرفیت ها و امکانات خود بر تعمیم و گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه فاینانس و سرمایه گذاری، نفت، گاز، پتروشیمی، دارو، سیمان و معدن تاکید کردند. 
دراین دیدار که درمحل اقامت سفیرکره جنوبی درتهران و با حضور مدیران شرکت های کره ای فعال در ایران نظیر ال جی، سامسونگ، دوو، هیوندایی و کترا برگزار شد.
مرتضی لطفی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ضمن معرفی شستا، هلدینگ های زیرمجموعه و استراتژی های سرمایه گذاری ها، آمادگی شستا را جهت هرگونه همکاری در قالب فاینانس، سرمایه گذاری مشترک و تشکیل صندوق سرمایه گذاری در ایران و کره یا سایر کشورها اعلام کرد. 
وی ضمن تشکر از دعوت سفیر کره جنوبی تصریح کرد: شستا آمادگی دارد تا در پروژه های مختلف در زمینه صنایع بالادستی نفت، تولید داروهای های تک و اکتشاف معدن با شرکت های کره ای همکاری کند.
لطفی همچنین افزود: با توجه به سرمایه گذاری های اخیر شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در دو کشور عراق و آذربایجان در حوزه های سیمان و دارو، شستا آمادگی سرمایه گذاری و مشارکت با شرکت های خارجی را در سایر کشورها بجز ایران را نیز دارد. 
سفیرکره جنوبی ومدیران شرکت های کره ای نیز در این دیدار ضمن استقبال از گسترش همکاری ها با ایران، آمادگی خود را برای همکاری با مجموعه بزرگ شستا اعلام کردند. 
لطفی همچنین از سفیر کره جنوبی و شرکت های حاضر برای حضور در شستا و برگزاری جلسات تخصصی در آینده نزدیک دعوت کرد.
به گزارش ایرنا، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به عنوان یک مجموعه تخصصی در امر سرمایه گذاری در تاریخ ششم فروردین سال ۱۳۶۵ به صورت یک شرکت سهامی خاص با سرمایه اولیه ۲۰ میلیارد ریال تاسیس شد. 
هدف اصلی شستا مدیریت کارآمد منابع مالی تخصیص یافته با رویکرد سودآوری وارزش افزوده حداکثری در بازارهای سرمایه داخلی و خارجی از طریق فعالیت های تولیدی، خدماتی و بازرگانی است و امروز شستا به یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی در سطح خاورمیانه تبدیل شده است و با تدوین چشم انداز و افق های آرمانی خود و برنامه ریزی استراتژیک می رود تا در آینده ای نه چندان دور به یک بنگاه اقتصادی تراز اول در سطح جهانی تبدیل شود. 
هم اکنون ۹ هلدینگ گردشگری، دارو، نفت، گاز و پتروشیمی، سیمان، معادن، حمل و نقل جاده ای، انرژی، بانک، بیمه فعالیت دارد.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.