صفحه اصلی / چابک سازی و کاهش لایه های مدیریتی از اهداف مهم تغییر ساختار در وزارت خارجه است

چابک سازی و کاهش لایه های مدیریتی از اهداف مهم تغییر ساختار در وزارت خارجه است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا، بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی 
درمورد تغییرات ساختاری وزارت امور خارجه و ادعای برخی رسانه ها مبنی بر این که قدرت وزیر امور خارجه افزایش یافته است، اظهارداشت: همانطور که در هفته های گذشته مطرح شد دستور اجرایی شدن تغییر ساختار در این وزارتخانه از ابتدای بهمن صادر و از روز گذشته اجرایی شد.
وی یادآور شد: ساختار جدید از مهم ترین تغییرات ساختاری است که وزارت امور خارجه در حیات خود داشته است و در واقع یک تغییرات جامع و کیفی است که در همه بخش های دستگاه دیپلماسی دیده شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: هدف از این ساختار و تغییر عمده، تطبیق وضعیت وزارت امور خارجه با تحولات جدید بین المللی است و چابک سازی وزارت امور خارجه و کاستن از لایه های مدیریتی از اهداف مهم تغییر ساختار است.
قاسمی یادآور شد: براساس ساختار قدیمی بین کارشناس تا وزیر چهار لایه مدیریتی وجود داشت که در ساختار جدید دو لایه حذف شده است.
وی یکی از محورهای عمده تغییر ساختار را محوریت بخشیدن به بحث کارشناسی و کارشناس محور بودن امور ذکر کرد که مورد توجه دکتر ظریف است.
وی با بیان این که امیدواریم از ظرفیت های کارشناسی وزارت امور خارجه بهتر استفاده کنیم، اظهارداشت: هشت اداره دو جانبه در ساختار جدید پیش بینی شده است که این ادارات با اختیار بیشتری کار خود را انجام می دهند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآور شد: این ادارات مسائل مناطق مختلف را بر عهده دارند و مدیران آن تحت عنوان مدیرکل و دستیار وزیر انجام وظیفه می کنند.
قاسمی تصریح کرد: این ادارات در شکل ساختاری به گونه ای زیر نظر وزیر و سایر معاونت ها بخصوص معاونت سیاسی و اقتصادی کار خواهند کرد و می توان گفت ادارات دو جانبه ادارات سیالی هستند که در خدمت مجموعه وزارت خارجه قرار دارند و با توان بیشتر وظایفشان را انجام می دهند.
وی ابراز امیداوری کرد این ساختار با توجه به زحمات چند ساله ای که برای تکمیل آن کشیده شده است، بتواند در کارشناس محور کردن وزارت خارجه نقش ویژه ای داشته باشد و بتواند وزارت خارجه ای را تقدیم دولت و ملت کند که بهتر از منافع ملی و مصالح مردم دفاع کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درمورد اطلاعیه اخیر روابط عمومی وزارت امور خارجه درمورد یک برنامه تلویزیونی در سالگرد برجام گفت: این اطلاعیه، پاسخگویی به یک برنامه یا انتقاد از آن درمورد برجام نبود، آنچه در این برنامه مطرح شد با منافع و مصالح ملی در مقطع کنونی منافات داشت و وزارت امور خارجه به دلایل خاص امنیتی در این زمینه شفاف سازی کرد و پاسخ لازم را ارائه کرد.
وی افزود: هدف این بیانیه نه گوینده مطالب و نه خود برجام است، آنچه جدی بود بحث محتوایی است که در این برنامه مطرح شد و پاسخ لازم داده شد.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.