صفحه اصلی / روابط اقتصادی ایران و بلاروس باید توسعه یابد

روابط اقتصادی ایران و بلاروس باید توسعه یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم توسعه همکاریهای اقتصادی میان ایران و بلاروس تاکید کرد.
به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از مهر‎ محمد شریعتمداری امروز در افتتاحیه چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی با جمهوری بلاروس با بیان اینکه از اینکه بدون تردید روابط سیاسی بین دو کشور و اراده مستحکم رهبران دو کشور و گسترش همه جانبه مناسبات ایران و بلاروس و تلاش بی وقفه مسئولان در به تحقق رساندن اهداف رهبران دو کشور در همکاری گسترده در حوزه سیاسی در منطقه و جهان یکی از مهمترین پتانسیل ما برای توسعه همه جانبه ایران و بلاروس خواهد بود، اظهارداشت:ما باید تلاش کنیم همانطور که در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه سیاسی روابط خوبی بین ایران و بلاروس برقرار است، روابط اقتصادی را همپای روابط سیاسی رشد و توسعه دهیم.
وزیر صنعت تصریح کرد: اگرچه در گذشته قدم های خوبی برداشته شده، اما کافی نیست.
شریعتمداری با بیان اینکه ایران با دنیای خارج در هر سال بالغ بر ۱۸۰ میلیارد دلار تبادل دارد، گفت: براساس اطلاعات ما سطح همکاری‌های ایران و بلاروس ۱۶۰ میلیون دلار است.
وی اظهارامیدواری کرد: کمیسیون مشترک دوره پیشرو که در آغاز راه دولت دوازدهم هستیم، بتواند قدم‌های موثری در جهت گسترش روابط ایران و بلاروس بردارد.
شریعتمداری با بیان اینکه خوشحال هستم که کمیسیون مشترک چهاردهم دارای نقشه راه برای توسعه همکاری دو کشور در سال‌های آتی است و نقشه راه برای همکاری سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ طراحی شده است، گفت:این نقشه راه همکاری گوناگونی در زمینه مسایل سیاسی، سرمایه گذاری، تجارت، صنعت، حمل و نقل، کشاورزی، بهداشت و درمان، آموزش، علوم و فناوری و هم انرژی است، در این نقشه راه بر تشکل سالانه کارگروه‌های تخصصی همکاری دو کشور برای پیگیری موضوعات دو جانبه تاکید شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در عین حال خوشحال هستیم که امروز روابط اقتصادی کشور ما ایران با کشور دوست جمهوری بلاروس از سطح همکاری ساده تجاری به سمت همکاری فنی و مهندسی توسعه یافته است.
وی خطاب به وزیر صنایع بلاروس افزود: با توجه به حضور شما که در سطوح اجرایی در حوزه فعالیت‌های صنعتی دارای تجارت زیادی هستید، امیدواریم شاهد همکاری های عملیاتی گسترده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.