چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / مالک «خانه نیما» هر کسی باشد کاربری ملک فرهنگی و هنری خواهد بود

مالک «خانه نیما» هر کسی باشد کاربری ملک فرهنگی و هنری خواهد بود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، علی محمد سعادتی با اشاره به رایزنی های انجام شده با مالک فعلی خانه نیما یوشیج مبنی بر توقف هر گونه تخریب و نوسازی اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری و چند نهاد و سازمان علاقه مند در حال مذاکره با مالک برای تعیین تکلیف ملک هستند اما آن چه مسلم است مالک هر فرد یا ارگانی باشد، کاربری ملک تنها در چارچوب فرهنگی و هنری تعریف می شود.
وی افزود: طبیعی است که مالک تلاش کند تا از ملک موجود بهره برداری اقتصادی کند اما از نظر شهرداری تهران این امر باید از طریق فعالیت های درخور شان نیما یوشیج اتفاق بیفتد. به عبارت دیگر، مالک فعلی یا هر فرد و سازمان دیگری که ملک را تملک می کند باید در چارچوب شرایط فرهنگی، هنری و اقتصادی متناسب با این شاعر منفعت مالی کسب کند و انجام هر گونه اقدام به صرف اینکه اقتصادی است برای ما قابل قبول نیست.
مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران با تاکید بر اینکه راه اندازی سفره خانه در بنای نیما یوشیج حتماً در شان این شاعر نیست و شرایط را از بد بدتر می کند، گفت: در حال حاضر تمام تلاش ما این است تا موضوع تخریب و نوسازی بنا را به تعویق بیندازیم و به رایزنی ها ادامه دهیم تا مجموعه هایی که امکان دارند از جمله شهرداری به این موضوع ورود کنند.
سعادتی در پاسخ به این سوال که مالک مبلغ ۸ میلیارد را برای فروش اعلام کرده است اما پیشنهاد شهرداری در این مورد چه رقمی است، تصریح کرد: اگر توافقات لازم برای خرید بنا صورت بگیرد مالک و خریدار کارشناس رسمی اعلام می کنند و کارشناسان ملک را قیمت گذاری می کنند.
وی در پایان با اشاره به ارسال نامه های مختلف به شهردار تهران برای تملک خانه نیما یوشیج عنوان کرد: خرید خانه منوط به تصمیم شهردار تهران است اما برای نخستین بار خوب است از مشارکت سایر نهادها و مجموعه های اقتصادی در فرایند تملک بنای نیما یوشیج استفاده شود.   
 

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.