چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / تعداد دامنه‌های ثبت شده "ایران" ۸ درصد کاهش یافت

تعداد دامنه‌های ثبت شده "ایران" ۸ درصد کاهش یافت

آخرین آمارهای ارائه شده از ثبت پسوندهای اینترنتی حکایت از کاهش ۷.۸ درصدی ثبت دامنه ".ایران" به نسبت دو سال گذشته دارد.
به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ براساس آمارهای ارائه شده از سوی مرکز ثبت دامنه‌های اینترنتی پژوهشگاه دانشهای بنیادی، تاکنون ۹۴۳ هزار و ۳۸ دامنه اینترنتی در کشور توسط کاربران ایرانی به ثبت رسیده و فعال است که این آمار در پایان سال ۹۳ حدود ۶۱۸ هزار و ۷۸۹ دامنه اعلام شده بود.
بررسیها نشان می‌دهد که پسوند ".ir" همچنان در صدر ثبت دامنه‌های فعال اینترنتی قرار دارد و پسوند "net.ir" هم کمترین میزان ثبت دامنه را به خود اختصاص داده است.
هم‌اکنون تعداد ۹۳۴ هزار و ۲۸۵ دامنه با پسوند ir در کشور فعال است که بیشترین تعداد دامنه اینترنتی را شامل می‌شود؛ همچنین شمار پسوندهای ثبت شده co.ir چهار هزار و ۲۶ دامنه، شمار دامنه‌های ثبت شده با پسوند "ایران" هزار و ۹۴۳ دامنه و شمار دامنه‌های ثبت شده با پسوند ac.ir حدود هزار و ۴۱۸ دامنه اعلام شده است.
در همین حال تعداد دامنه های فعال به ثبت رسیده با پسوند sch.ir حدود ۲۹۹ دامنه، با پسوند gov.ir دقیقا ۲۵۸، پسوند org.ir نیز ۳۱۷ و id.ir هم ۴۵۶ دامنه است.
تاکنون ۳۶ دامنه نیز با پسوند net.ir به ثبت رسیده است.
 با توجه به اینکه مهر ماه سال ۱۳۹۴ سامانه ثبت دامنه فارسی با پسوند ".ایران" آغاز به کار کرد و در سال ۹۴ تعداد دو هزار و ۱۰۹ دامنه با این پسوند فعال شد؛ اما اکنون میزان دامنه‌های ثبت شده با این پسوند به هزار و ۹۴۳ رسیده است.
این روند کاهشی در ارتباط با دامنه‌های ac.ir، sch.ir، gov.ir و net.ir نیز مشاهده می‌شودبنابراین آمار ثبت دامنه با پسوند ".ایران" با کاهش ۷.۸ درصدی مواجه شده است.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.