صفحه اصلی / ثبت‌نام کنندگان در سامانه کارا طرح بدهند

ثبت‌نام کنندگان در سامانه کارا طرح بدهند

ثبت نام حدود ۵۰ هزار نفر در سامانه کارا، تدوین الگوی جدید مشاغل خانگی و هدفگذاری ایجاد ۱۲۶ هزار شغل در استان تهران تا پایان سال و ایجاد هزار روستای تعاونی در کشور از مهمترین اخبار حوزه کار و تعاون در هفته جاری بود.
به گزارش ایسنا، معاون اشتغال وزیر کار این هفته از مشخص شدن بانک‌های عامل طرح اشتغال فراگیر خبر داد و گفت که منابع آن از سوی سیستم بانکی پیشنهاد شده است.
عیسی منصوری ادامه داد: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که منابع اشتغال فراگیر و روستایی در اولویت تخصیصها قرار گیرد  .
به گفته وی تاکنون ۴۹ هزار نفر به سامانه کارا مراجعه و رمز عبور دریافت کرده‌اند ولی هنوز طرحی ارائه نکرده‌اند.
آنطور که معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار گفته در بخش پوشاک، کفش و صنایع پایین دستی پتروشیمی تقاضای بسیار زیادی در کشور وجود دارد که تولید داخلی جوابگو نیست و باید این تقاضاها برطرف شود.
وی همچنین از تدوین الگوی جدید مشاغل خانگی خبر داد و گفت: برای مشاغل خانگی الگوی خاصی داریم و سعی می کنیم همه ظرفیتهای کشور در این زمینه به کار گرفته شود.
اعلام سهم اشتغال استان تهران از دیگر خبرهای این هفته بود.
به گفته مقیمی استاندار تهران، با توجه به هدفگذاری ایجاد ۹۷۵ هزار شغل در کشور تا پایان سال، سهم استان تهران ایجاد ۱۲۶ هزار شغل است.
وی که در جلسه تخصصی کارگروه اشتغال استان تهران سخن می‌گفت، ‌ اعلام کرد: ۱۷ هزار واحد صنعتی در استان تهران فعال است و اجرای طرح کارورزی تا ۵۰۰۰ نفر در این واحدها می‌تواند در اشتغالزایی بخش صنعت بسیار موثر باشد.
مقیمی با بیان اینکه اجرای طرح اشتغالزایی در قالب تعاون روستایی، کارورزی و طرح تکاپو باید مورد توجه و تشویق قرار بگیرد، افزود: برش دستگاهی در همه طرح ها مشخص شده و مدیران هریک از دستگاههای مسئول باید متعهد به اجرای آن باشند.
وی آموزش را یکی از مهمترین اقدامات در جهت اشتغالزایی دانست و گفت: آموزش در حوزه های مختلف از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای یکی از اولویتها در اشتغالزایی است به طوری که آشنایی کارگران در تحقق اهداف طرح کارورزی اثر گذار است.
در هفته‌ای که گذشت معاون امور تعاون وزیر کار حمایت از فرصت های شغلی جدید در بستر فضای مجازی را در دستور کار وزارت تعاون دانست.
کلانتری گفت: باید در زمینه اشتغال رویکردمان به سمت فناوری باشد چرا که در سال های اخیر بسیاری از جوانان با استفاده از فکرهای نو توانسته‌اند با ساخت یک اپلیکیشن علاوه بر میلیاردها ریال سرمایه در سطح وسیعی نیز ایجاد اشتغال کنند.
وی گفت: امروز کشور ما نیاز به کار و توسعه استارتاپها دارد و باید اجازه دهیم فضای مجازی توسعه یافته و به یک بازار بزرگ تبدیل شود.
معاون وزیر تعاون تصریح کرد: بانک‌ها به جای کاغذبازی به فکر توسعه کار و شغل باشند چرا که اغلب معرفی شوندگان به بانکها از نحوه برخوردها ناراضی هستند که باید این موضوع مهم در بعضی از بانکها اصلاح شود.
کلانتری از بخش تعاون به عنوان یکی از بسترهای ایجاد اشتغال در روستاها نام برد و با اشاره به اجرای طرح روستا تعاون در کشور، گفت: مهمترین هدف طرح روستا تعاون، توانمندسازی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی است تا روستاییان با تشکیل تعاونی و استفاده از ظرفیت‌های روستای محل سکونت خود اشتغالزایی کنند.
به گفته وی برای اجرای این طرح در گام اول هزار روستا به تفکیک هر استان هدفگذاری شده که در صورت پیشرفت مطلوب کار در گام دوم هزار روستای دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.