صفحه اصلی / تدوین طرح دو فوریتی برای ایجاد خط اعتباری در صنعت نفت

تدوین طرح دو فوریتی برای ایجاد خط اعتباری در صنعت نفت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, فریدون حسنوند با اشاره به حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت در نشست عصر دیروز (سه‌شنبه، ۲۶ دی‌ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست اولویت‌ها، مشکلات، موانع پیش روی صنعت نفت و راهکارهای رفع آن بررسی شد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که وزارت نفت یکی از بخش‌هایی است که اروز در تحول اقتصادی و در حوزه اشتغال و تولید می‌تواند تاثیرگذار باشد، افزود: طی هفته‌های گذشته اعضای کمیسیون انرژی بازدیدهایی از مجموعه‌های وزارت نفت در استان‌های مختلف داشتند که عمده مشکلات در حوزه تامین منابع مالی بود.
وی با تاکید بر این‌که در بخش تامین منابع مالی باید به دنبال خلق منابع جدید در حوزه داخلی و بیرونی باشیم، تصریح کرد: نگاه ما باید به توانمندی‌های داخلی و سرمایه‌ها و تکنولوژی‌های بیرون باشد که در کنار یکدیگر بتوانند اتفاق‌های خوبی رقم بزنند.
حسنوند با اشاره به سفر هفته گذشته اعضای کمیسیون انرژی مجلس به هرمزگان و بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: رئیس جمهوری در روزهای گذشته بنا به درخواست وزیر نفت، دستوری برای اختصاص اعتبار به پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس صادر کرد که این دستور باید اجرایی شود.
وی با بیان این‌که اعضای کمیسیون طرحی اعتباری را پیش‌بینی کردند که پس از موضوع بودجه به عنوان طرح دو فوریتی در صحن علنی مجلس مطرح شود، افزود: بدون این‌که بخواهیم مشکلات پیش‌رو را مدنظر قرار دهیم باید از ظرفیت‌های جدید به عنوان خط اعتباری استفاده کنیم.
حسنوند با تاکید بر این‌که به اعتقاد ما منابع جدید وجود دارد، اما این منابع باید در اختیار وزارت نفت قرار گیرد، عنوان کرد: مجلس باید به وزارتخانه‌های مولد کمک کند تا از این طریق بتوان استقلال، خودکفایی و رضایت مردم را رقم زد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.