صفحه اصلی / همکاری ها برای توسعه روابط اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه بین المجالس اسلامی دنبال شود

همکاری ها برای توسعه روابط اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه بین المجالس اسلامی دنبال شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا، علی لاریجانی روز سه شنبه در آیین افتتاحیه سیزدهیمن کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از ریاست کشور مالی بر اجلاس دوازدهم این کنفرانس و اقداماتی که در طول یک سال گذشته توسط این کشور انجام شد تشکر کرد و افزود: کشور مالی در یک سال گذشته اهتمام ویژه ‌ای داشت که این اتحادیه در مسیر مناسب خود حرکت کند و توانست متناسب با چالش‌های پیش روی جهان اسلام، اجلاس هایی برگزار کند.
وی به تصمیم رییس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس شریف اشاره کرد و اظهارکرد: بعد از این ماجرا اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی نشست‌ هایی را در این ارتباط برگزار کرد.
رییس قوه مقننه از ابراز همدردی مقامات کشورهای شرکت کننده در این اجلاس نسبت به حادثه رخ داده برای نفتکش ایرانی تشکر کرد و گفت: امروز مسایل پیچیده ‌ای پیش روی جهان اسلام قرار دارد و ما باید در این اتحادیه در مورد موضوع فلسطین بحث و گفت‌ و گو کنیم.
لاریجانی توسعه همکاری های اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه بین المجالس اسلامی را یکی از محورهای این کنفرانس عنوان کرد و گفت: ساز و کارهایی در این زمینه در نظر گرفته ‌ایم و همکاری‌ هایی برای توسعه روابط اقتصادی بین کشورهای عضو انجام شده است.
رییس مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از محورهای این کنفرانس را حقوق بشر اسلامی عنوان کرد و گفت: تا کنون بحث های خوبی در این زمینه شده است و ما بر این تاکید داریم که کشورهای اسلامی دارای مبانی قوی در حقوق بشر هستند.
لاریجانی همچنین موضوع زنان و خانواده را یکی دیگر از محورهای این کنفرانس بیان کرد و افزود: در این زمینه کمیته خاصی وجود دارد و خوشبختانه حضور زنان در پارلمان کشورهای اسلامی چشمگیر شده است.
وی یادآور شد: همچنین در این کنفرانس کمیته دائمی برای موضوع قدس ایجاد شده است که این کنفرانس همواره به موضوع قدس حساس بوده و به صورت جدی مسایل مربوط به قدس را پیگیری می کند.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم این نشست با مشارکت و همکاری کشورهای اسلامی به اهداف مدنظر خود برسد.
لاریجانی همچنین از حضور رییس جمهوری در آیین افتتاحیه سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تشکر کرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.