صفحه اصلی / دستور ویژه دادستان کل کشور در پی حادثه نفتکش سانچی صادر شد

دستور ویژه دادستان کل کشور در پی حادثه نفتکش سانچی صادر شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام جعفر منتظری با تسلیت به مردم و خانواده های جانباختگان کشتی نفتکش سانچی با صدور دستوری به معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور، خواستار بررسی و پیگیری علت بروز این حادثه شد.
دادستان کل کشور در این پیام به محمدجواد حشمتی معاون حقوق عامه آورده است: با ابراز تاسف از حادثه دلخراش نفتکش سانچی که به جان باختن شهادت گونه پرسنل آن منجر شد و موجبات تالم و تاثر همگان را فراهم آورد، عرض تسلیت به مردم عزیز کشورمان و خانواده های محترم و داغدیده جان باختگان و آرزوی صبر برای آنان و غفران الهی برای عزیزان جانباخته، لازم است با استفاده از ظرفیت های قانونی و هماهنگی دستگاه های ذی ربط، پیگیری لازم به منظور بررسی علت بروز حادثه و استیفای حقوق ملت ایران و خانواده های داغدار به عمل آید و نتیجه اقدامات نیز به اینجانب ارائه شود.
به گزارش ایرنا، ۱۶ دی یک کشتی فله بر چینی حامل ۶۴ هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از ۱۳۰ هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
در این حادثه، نفتکش سانچی با ۳۰ تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد،اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
سرانجام، روز گذشته خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی «سانچی» اعلام شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه پیام تسلیتی صادر کردند و هیات دولت نیز امروز دوشنبه را به این مناسبت عزای عمومی اعلام کرده است.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.