صفحه اصلی / احداث ۵ هزار واحد بوم‌گردی تا ۱۸ ماه آینده

احداث ۵ هزار واحد بوم‌گردی تا ۱۸ ماه آینده

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر مصطفی سالاری با اشاره به وجود جدیت ، علاقه و انگیزه در بخش‌های مختلف استان جهت اجرای طرح  بوم گردی تصریح کرد : با تحقق این مهم خواهیم توانست علاوه برایجاد اشتغال و رونق روستاها، از ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت پراکنده که همیشه مخاطره آسیب رساندن به محیط زیست، جنگل‌ها و مراتع را به همراه دارد،  جلوگیری کنیم .
وی از جانمایی واحدهای بوم گردی با محوریت بنیاد مسکن در داخل طرح های هادی روستای خبر داد و افزود : احداث این واحدها علاوه بر اشتغالزایی روستاییان ساکن در روستا،  برای آن دسته از روستائیانی که مهاجرت نموده و اکنون تمایل  بازگشت به روستای خود را دارند فرصت مناسبی بوجود آورده است.
سالاری بر ضرورت در نظر گرفتن معماری سنتی در واحدهای بوم‌گردی تاکید کرد و افزود: طراحی‌های لازم در این زمینه صورت پذیرفته تا ضمن احیاء هویت فرهنگی ، مجدداً چهره روستاها به سبک معماری زیبای سنتی گرایش پیدا کند.
استاندار گیلان در ادامه افزود: چنانچه مردم بدانند که با احداث اقامتگاه‌های بوم گردی، ضمن ایجاد اشتغال و درآمد زایی ، به زیبایی روستا نیز کمک خواهد شد مطمئناً از مدافعان جدی حریم روستا و حفاظت از فرهنگ معماری و جنگل‌های پیرامون آن خواهند بود.
سالاری از هدف‌گذاری احداث ۵ هزار واحد بوم‌گردی در استان تا ۱۸ ماه آینده خبر داد و افزود: انشاء ا… با این روند پیش‌رو خواهیم توانست این تعداد واحد اقامتی را محقق کنیم.
وی گفت: با احداث ۵ هزار واحد بوم‌گردی صرفاً ۵ هزار شغل ایجاد نخواهد شد بلکه حلقه‌های زنجیره گردشگری مجاور همانند رستوران ، شناگاه‌ ، بازار و بخش مختلف نیز رونق گرفته و فرصت‌های شغلی دیگر ایجاد خواهد شد.
وی در گیلان اجرای ۵ هزار واحد بوم‌گردی پیش‌بینی شده را  کاری کاملاً مردمی دانست و افزود : البته تسهیلات ، نظارت و سیاست‌گذاری لازم در این بخش از سوی دولت و نهادهای عمومی صورت خواهد پذیرفت.
دکتر سالاری با انتقاد از اجرای سبک یکسان معماری در شهر و روستا اظهار داشت: متأسفانه در روستاها  از همان سبک معماری که برای احداث ساختمان های شهری که با محدودیت زمین ، منظر مواجه هستند بهره گرفته می شود .
استاندار گیلان خواستار اشاعه معماری سنتی در روستاها شد و افزود: اشاعه معماری سنتی، علاوه بر زیباسازی چهره روستا و اقدام فرهنگی ، موجبات رونق اقتصادی، درآمدزایی را برای روستاییان عزیزدر پی خواهد داشت ..
وی با ابراز خوش‌بینی به آینده طرح بوم‌گردی در استان اظهار داشت: چنانچه ادامه کار با همین انگیزه‌ای که اکنون شاهد آن هستیم پیش رود انشاء ا… تا ۱۸ ماه آینده شاهد اجرای ۵ هزار واحد بوم‌گردی در استان خواهیم بود.

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.