صفحه اصلی / تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن در ۸ ماه امسال ۱۴.۷ درصد افزایش یافت

تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن در ۸ ماه امسال ۱۴.۷ درصد افزایش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،  وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن تا پایان آبان ماه امسال ۱۴.۷ درصد و به بخش بازرگانی ۹.۸ درصد رشد یافت.
با توجه به گزارش وضعیت شاخص‌های بخش صنعت، معدن و تجارت، تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن در هشت ماهه امسال بیش از یکهزار و ۶۰ میلیارد ریال بود که با احتساب میزان این تسهیلات در مدت مشابه سال ۹۵ ( بیش از ۹۲۰ هزار میلیارد ریال) ۱۴.۷ درصد رشد داشت.
برپایه این گزارش، تسهیلات پرداختی هشت ماهه امسال به بخش صنعت و معدن ۲۹.۸ درصد از کل تسهیلات پرداختی به بانک ها و موسسه های اعتباری بود؛ در حالی که در هشت ماهه پارسال این رقم ۲۸.۵ درصد کل تسهیلات بود.
همچنین در حوزه بازرگانی نیز تا پایان آبان ماه امسال بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که معادل ۱۴.۲ درصد از کل تسهیلات بود و با توجه به تسهیلات پرداختی در مدت مشابه سال گذشته (بیش از ۴۶۰ هزار میلیارد ریال) افزایش ۹.۸ درصدی داشت.
علاوه براین در هشت ماهه امسال ۴۷ طرح صنعتی، معدنی و تجاری با سرمایه گذاری ۲.۱ میلیارد دلار در هیات سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسید که با توجه به تصویب ۴۲ طرح با رقم سرمایه گذاری ۴.۸ میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته، از لحاظ تعدادی ۱۱.۹ درصد افزایش و از لحاظ مبلغ ۵۶.۶ درصد کاهش داشت.
گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت می افزاید: به منظور تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در راستای اقتصاد مقاومتی نیز تا پایان آبان‌ماه امسال در مجموع ۳۷ هزار و ۲۸۱ طرح ثبت‌نام کردند که ۱۵ هزار و ۵۵۸ طرح به ارزش ۱۱۳ هزار و ۶۶ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شد.
همچنین ۲ هزار و ۲۷۶ طرح به ارزش ۲۰ هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال از طریق انجام فرآیند رونق تولید و هزار و ۱۰۰ طرح به ارزش ۹ هزار و ۷۱ میلیارد ریال انتقالی از سال ۹۵ بوده است.
تا پایان آبان ماه امسال به پنج هزار و ۴۳۱ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در مجموع ۳۷ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
بیشترین تعداد طرح‌های دریافت کننده تسهیلات در استان اصفهان با ۳۴۰ طرح بوده است که به این طرح‌ها در مجموع هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. 
همچنین بیشترین میزان پرداختی با حدود چهار هزار میلیارد ریال مربوط به استان البرز بوده است که به ۲۴۷ طرح این استان پرداخت شد.
تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.