صفحه اصلی / کانون وکلا در حال رایزنی برای افزایش ظرفیت آزمون وکالت است

کانون وکلا در حال رایزنی برای افزایش ظرفیت آزمون وکالت است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، امیر حسین آبادی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: افزایش ظرفیت پذیرش آزمون وکالت به هیچ وجه دست کانون وکلا نیست زیرا کمیسیون تعیین ظرفیت باید در این باره تصمیم گیری کند که اکثریت آن با مقامات قضایی است اما شاید بتوانیم تا حدود مختصری ظرفیت را افزایش دهیم اینکه تا چه حد موفق شویم، مشخص نیست.
وی افزود:این مشکل مربوط به همه کانون هاست که قرار است در جلسه ای که روز پنجشنبه برگزار خواهد شد، روسای کانون های سراسر کشور درباره این موضوع هم اندیشی داشته باشند.
وی درباره سهمیه آزاد و سهمیه ایثارگران آزمون وکالت، افزود: ظرفیت پذیرش کارآموزی وکالت برای کانون وکلای مرکز امسال هزار و ١٠٠ کارآموز است و ٣٣٠ سهمیه به ایثارگران اختصاص داده می شود.
وی ادامه داد: سهمیه ایثارگران در دوران گذشته هم وجود داشته است و امسال براساس قانون حمایت از ایثارگران، ٣٠ درصد از ظرفیت آزمون وکالت به ایثارگران اختصاص یافته است.
رئیس کانون وکلای مرکز اظهار کرد: سال گذشته ١٨٠ سهمیه برای ایثارگران در نظر گرفته شده بود اما از آنجایی که داوطلبان آزمون وکالت، علاوه بر رتبه باید میزان مشخصی از معدل را داشته باشند، ۴٢ داوطلب واجد شرایط بودند و مابقی سهمیه ١٨٠ نفری ایثارگران به سهمیه آزاد اختصاص داده شد.
حسین آبادی اضافه کرد: امسال با توجه به اینکه مصادیق و دامنه شمول ایثارگری براساس قانون حمایت از ایثارگران، بیشتر شده است، حدود ٢هزار و ۵٠٠ ایثارگر در آزمون شرکت و بسیاری از آنان رتبه و معدل لازم را کسب کردند.
رئیس کانون وکلا یادآور شد: از زمانی که نتایج سهمیه آزاد آزمون وکالت اعلام شده است، برخی داوطلبان نسبت به سهمیه ایثارگران اعتراض داشتند و ابراز نارضایتی کردند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.