صفحه اصلی / تحقق ۲۰ درصدی پروژه های بنیاد مسکن در شهرستان رشت

تحقق ۲۰ درصدی پروژه های بنیاد مسکن در شهرستان رشت

به گزارش کسب و کار نیوز سیدمحمد احمدی در جلسه پیگیری امور زیربنایی شهرستان که با محوریت اجرای پروژه ها و رفع مشکلات حوزه بنیاد مسکن با حضور نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی،مدیرکل بنیاد مسکن استان و همچنین بخشداران در فرمانداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: باید با تعامل، همدلی و همفکری موضوعات را شناسایی و پیگیری کنیم.
وی افزود:با توجه به مطالبات شهرستان، باید از ظرفیت های نمایندگان شهرستان رشت در خانه ملت بیش از پیش بهره گیریم.
سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به حضور دو نماینده از شهرستان رشت در کمیسیون تلفیق،گفت:کمیسیون تلفیق یکی از مکان هایی است که کارشناسانه به تصویب بودجه می پردازند لذا حضور این دو بزرگوار در کمیسیون تلفیق فرصت ارزشمندی برای استان و خصوصا شهرستان رشت است.
سرپرست فرمانداری شهرستان رشت ادامه داد:برای سالجاری قریب به ۲۱میلیارد و ۵۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در قالب ۱۷۳ پروژه برای بنیاد مسکن اعتبار ابلاغ کردیم که این اعتبارات استانی ۴ میلیارد و ۲۸۹ میلیون تومان، همچنین در ماده ۱۸۰ حدود ۸۹۰ میلیارد تومان و جزء ۴۷ هم ۱۶ میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان است. آنچه که ما محرومیم همان ۳ درصد نفت و گاز است که علی رغم تلاش های صورت گرفته تاکنون حل نشده است.
احمدی با اشاره به انجام زیرسازی در بسیاری از مسیرها و معابر روستاها، بیان کرد: زمانی که کارشناسان بنیاد مسکن برای پاسخ استعلامات صرف می کنند، بسیار طولانی است که این امر باعث نارضایتی ارباب رجوع می شود و  یکی دیگر از موضوعات مورد توجه افزایش بیش از حد مبلغ کارشناسی است که این افزایش قابل دفاع نیست و باید معیار این افزایش مشخص گردد.
وی در پایان با اشاره به اینکه از مجموع پروژه های بنیاد مسکن در حدود کمتر از ۲۰ درصد از آنها تحقق پیدا کرده است، افزود: هم اکنون بیش از ۱۵۰ کیلومتر مسیرهای زیرسازی شده توسط دهیاری ها در سطح شهرستان رشت آماده آسفالت می باشد که در صورت اختصاص ۲۵ هزار تن قیر، امکان اجرای آسفالت آنها فراهم خواهد شد لذا در این راستا پیگیری نمایندگان محترم مجلس در اختصاص مقدار قیر عنوان شده و اجرای پروژه ها بسیار موثر خواهد بود، در انتها تمهیدات لازم جهت بهره گیری از اختصاص قیر و سایر موارد اتخاذ یافت

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.