صفحه اصلی / "کارآفرینی اجتماعی" ظرفیت بزرگی برای رشد و توسعه دارد

"کارآفرینی اجتماعی" ظرفیت بزرگی برای رشد و توسعه دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از صدا وسیما، مسلم خانی ، مدرس کار آفرینی گفت : معمولاً کارآفرینی را ایجاد کسب و کار و ایجاد فرصت شغلی برای چند نفر نیروی کار تعریف می کنیم که درست و مبتنی بر نوآوری و خلاقیت است. 
وی افزود: کارآفرینی اقسام متعددی دارد و یک نوع ان کارآفرینی اجتماعی است و کسانی که ایده و طرح های نو دارند ، گردهم می ایند ، برخی افراد را با خودشان همراه می کنند و این فعالیت ها را در خدمت جامعه و افراد قرار می دهند. 
خانی اظهار اشت : در کارآفرینی اجتماعی ، منافع جامعه را بر منافع فردی و گروهی ترجیح می دهیم مانند تاسیس درمانگاه خیریه که تعدادی از پزشکان مجرب و متخصص را گرد می آورد و خدمات خود را به صورت رایگان یا با هزینه اندک عرضه می کند. 
وی گفت : منافع این کسب و کار به گروه های زیادی از مردم می رسد و به درمان بیماران کم بضاعت کمک می کند ، همزمان کسب و کار در حال گردش است که نمونه های کارآفرینی های اجتماعی محسوب می شود و در کشور ما نمونه های زیادی دارد. 
خانی اظهار داشت : گروه نورآوران سلامت در کشور هم تلاش می کنند بیماری های سخت چشم را در سراسرکشور را درمان کنند و مؤسسه های خیریه هم در ماه رمضان فعال تر می شوند که از مصادیق بازار کارآفرینی اجتماعی هستند و تلاش می کنند منابع و امکانات جامعه را با همکاری خیرین جمع کنند و در اختیار گروه های نیازمند قرار دهند.
این مدرس کارافرینی تصریح کرد : ‌در ایجاد و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر کارآفرینی اجتماعی ؛ هدف اصلی ، سوداوری یا درامد نیست بلکه خدمات رسانی به عموم مردم و به ویژه گروه های کم درامد هدفگذاری می شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.