صفحه اصلی / کره جنوبی به دنبال تحریم‌های تجاری علیه آمریکا

کره جنوبی به دنبال تحریم‌های تجاری علیه آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا علاوه بر این تحریم‌ها که مربوط به اختلاف بر سر تجارت ماشین لباسشویی است، سئول اجازه خواسته است در صورت نقض مقررات مشابه از سوی واشنگتن در ارتباط با تجارت سایر محصولات، میزان نامحدودی تحریم تجاری وضع کند.
این درخواست به فهرست پرشمار از اعتراضات علیه سیاست تجاری آمریکا به خصوص تعرفه‌های تنبیهی که ظاهرا تجارت غیرمنصفانه را هدف می‌گیرد، اضافه می‌شود.
سازمان تجارت جهانی تنها در یک هفته اخیر شکایت کانادا درباره مقررات تجاری آمریکا و همچنین شکایت ویتنام علیه تعرفه‌های آمریکا برای واردات ماهی را منتشر کرد.
هند نیز پرونده‌ای را علیه آمریکا گشوده و مدعی است که آمریکا حکم صادره درباره نیروی خورشیدی را رعایت نکرده است.
تنش تجاری رو به افزایش است، زیرا آمریکا خواستار مذاکرات مجدد توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی است و فلج شدن سیستم مشاجرات سازمان تجارت جهانی به دلیل وتوی قضات جدید از سوی آمریکا است.
کره جنوبی اعلام کرده خواستار دریافت خسارت است زیرا آمریکا به مهلت ۲۶ دسامبر برای عمل به حکم صادره علیه تعرفه‌های ۸۲ درصدی وضع شده برای دستگاه‌های برقی ساخت شرکت‌های سامسونگ الکترونیکس، ال جی الکترونیکس و دوو الکترونیکس کوتاهی کرده است.
آمریکا و کره جنوبی روز جمعه حکم سازمان تجارت جهانی در اختلاف جداگانه‌ای بر سر تعرفه‌های آمریکا برای واردات لوله فولادی کره‌ای مورد استفاده در حفاری نفت را پذیرفتند.
وزارت بازرگانی کره جنوبی در نوامبر اعلام کرده بود درصدد تنظیم شکایت در سازمان تجارت جهانی علیه محدودیت‌های آمریکا برای واردات پنل خورشیدی است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.