صفحه اصلی / واکاوی منظر فرهنگ دریایی در گیلان

واکاوی منظر فرهنگ دریایی در گیلان

به گزارش کسب و کار نیوز سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد: نخستین نشست علمی و تخصصی در خصوص واکاوی منظر فرهنگ دریایی استان در اسفندماه امسال برگزار می شود.
ولی جهانی افزود: نشست یادشده با حضور پژوهشگران برجسته داخلی و خارجی در شهرستان های آستارا و رودسر برپا خواهد شد.
وی با بیان اینکه این نشست روزنه ای جدید رو به پژوهش های فرهنگ دریایی است، اظهار کرد: همچنین مستند سازی دیجیتال یافته ها در محوطه های باستانی ساحلی و دریایی موضوع کارگاه های آموزشی نشست علمی یاد شده است.
وی ادامه داد: اصطلاح منظر فرهنگ دریایی به عنوان یک الگو برای رسیدن به درکی جامع تر در حوزه باستان شناسی دریایی است.
به گفته جهانی؛ زمان برگزاری نشست تخصصی دهم اسفندماه و زمان برگزاری کارگاه آموزشی دهم تا ۱۶ اسفندماه خواهد بود و علاقمندان به حضور در نشست یادشده می توانند به سایت اداره کل میراث فرهنگی گیلان مراجعه کنند.
دریای خزر یا دریای کاسپین (به گیلکی: کاسپی دریا) ، پهنه‌ای آبی است که از جنوب به ایران، از شمال به روسیه، از غرب به روسیه و جمهوری آذربایجان و از شرق به جمهوری‌های ترکمنستان و قزاقستان محدود می‌شود.
این دریا که گاهی بزرگترین دریاچه جهان و گاهی کوچکترین دریای خودکفای کره زمین طبقه‌بندی می‌شود، بزرگترین پهنه آبی محصور در خشکی است؛ طول آن حدود ۱۰۳۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر و عرض آن بین ۱۹۶ تا ۴۳۵ کیلومتر است.
گیلان دارای ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی است و ۹ شهرستان و ۶۵ روستای این استان از ساحل برخوردار است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.