صفحه اصلی / مهمترین موضوع امنیت ملی کشور رضایتمندی مردم است

مهمترین موضوع امنیت ملی کشور رضایتمندی مردم است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سیدحسین نقوی‌حسینی که امروز به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران سخن می گفت، با اشاره به رویدادهای اخیر کشور اظهار کرد: مجلس، دولت و همه دستگاهها باید از این پس به طور هوشیارانه، رضایتمندی مردم را در محور فعالیت هایشان قرار دهند.
وی افزود: دشمنان ما امروز تلاش می کنند تا از ناراضی بودن مردم در زمینه های اقتصادی سوء استفاده کنند بنابراین عقل حکم می کند برنامه ها و تلاش های ما برخلاف استراتژی دشمن باشد.
نمایندهٔ مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر مسئولی که با اقدام خودش موجب نارضایتی مردم شود در زمین دشمن بازی کرده است.
نقوی حسینی ادامه داد: امروز عظمت و استقلال ایران؛ آن چیزی که شهدای ما برای آن جان دادند باعث ناامیدی دشمنان ملت ایران شده است و آنان روز به روز با سرخوردگی بیشتری مواجه می شوند.
وی اضافه کرد: وقتی آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی توانند سیاستهای استکباری و استعماری خود را در منطقه پیاده کنند، فشارهای آنان افزایش پیدا می کند اما ملت ایران در برابر فتنه های دشمن ایستاده اند.
**به ماهها تجمعات اعتراضی اقتصادی مردم مقابل مجلس باید رسیدگی می شد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ملت ایران از روز پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل فتنه ها و توطئه های مکرر دشمنان ایستاده و آنها را خنثی کرده اند؛ فتنه برانگیختن اقوام و قومیت ها که اقوام ایران با انسجام و اتحاد نشان دادند که برای همیشه متعلق به سرزمین ایران بوده و دوستانه و صمیمانه با هم زندگی می کنند.
وی افزود: فتنه گروه های تروریستی همین منافقینی که امروز تحت پوشش قدرتهای سلطه گر هستند، در فرانسه همایش برگزار می کنند و مورد حمایت رژیم فرانسه هستند؛ همین گروه هایی که ۱۷ هزار نفر از مردم و مسئولان ما را به شهادت رساندند.
نقوی حسینی گفت: اینها که ادعای مخالفت با تروریسم می کنند، چطور از این گروه‌ها حمایت می‌کنند؟ چطور این سرکرده های تروریست آدم کش در پایتخت این کشورها همایش و نمایش برگزار می کنند و کسی به آنها کاری ندارد که هیچ، بلکه به آنها کمک هم می کنند.
وی ادامه داد: فتنه جنگ تحمیلی ۸ ساله که در آن همه قدرت ها پشت صدام ایستادند ولی ملت ایران با تقدیم چند صد هزار شهید، بر این فتنه پیروز شد و اجازه نداد یک وجب از خاک این کشور را تصرف کنند، تحریم های اقتصادی و فشار بر ملت ایران هم فتنه دیگری بود.
نقوی حسینی گفت: در فتنه ۸۸ که دشمن همه قدرت ها و نیروهای خودشان را آوردند اما باز ملت ایران با آفرینش حماسه ۹ دی این فتنه را هم خنثی کرد و پیروز شد.
وی افزود: در فتنه «تهاجم فرهنگی» که تمام توانشان را به کار گرفتند از شبکه های مجازی و رسانه هایی که در اختیار دارند ۲۴ ساعته علیه جمهوری اسلامی ایران برنامه‌سازی کنند و فضای مجازی را علیه منافع ملی کشور ما بسیج کنند نیز ناکام بودند.
نقوی حسینی اظهار کرد: سپس در فتنه های سیاسی تلاش کردند جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین المللی منزوی کنند که پایداری ملت ایران یکی پس از دیگری این فتنه ها را ریشه کن کرد و خشکاند.
نقوی حسینی تاکید کرد: در فتنه «ترور شهدای هسته ای» ما خیال کردند با این ترورها می توانند جلوی پیشرفت و توسعه ملت ایران را بگیرند اما نخبگان این سرزمین و ملت نشان دادند اینگونه تهدیدها و ترورها نمی تواند باعث توقف ملت ایران شود.
وی گفت: فتنه داعش، فتنه علیه جهان اسلام بود، دشمنان فتنه ای را بنیانگذاری کردند که همه فرق اسلامی را در بر می‌گرفت و موجب می شد تا یک قرن جهان اسلام را درگیر مسائل داخلی کند؛ فکر می‌کردند با داعش می توانند در همه کشورهای اسلامی جنگ مذهبی راه می‌اندازند اما با قدرت ایران این نیز ریشه کن شد و این برای قدرت های سلطه گر قابل تحمل نیست.
این نماینده مجلس گفت: دشمنان تصورشان این است که دیگر نمی‌توانند در جهان اسلام در منطقه خاورمیانه اعمال زورگویی و سلطه کنند، فتنه صهیونیزم که در جای خود زمینگیر شد و ایران و جهان اسلام و همه مسلمانان دست به دست هم دادند تا در مقابل این فتنه بایستند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: حوادث اخیر که فتنه اغتشاش بود، یک فتنه فرصت طلبانه بود و دشمن تلاش کرد با فرصت طلبی از این فضا به نفع خود استفاده کند و فتنه جدیدی را علیه ملت ایران و علیه جمهوری اسلامی ایران بنا بگذارد که دیدیم با هوشیاری ملت، مقاومت مردم، خردمندی و تیزهوشی مقام معظم رهبری مثل همیشه این فتنه هم در نطفه خاموش شد.
نقوی حسینی اظهار کرد: در این فتنه کشورهای سلطه گر تلاش کردند از اعتراض به حق مردم بهره برداری ناحق کنند و از اعتراضی که منشاء آن داخلی است اغتشاش ایجاد کنند. 
وی اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات دقیق خود تبیین فرمودند، در کشور نارضایتی وجود دارد، مردم گرفتارند، مشکلات اقتصادی داریم، رکود هنوز بر فضای اقتصادی کشور حاکم است، بیکاری و بحران اشتغال همچنان مردم را آزار می‌دهد، خانواده ها و افراد تحصیلکرده با بیکاری مواجه هستند، گرانی ها لجام گسیخته است، واردات بی رویه کمر تولید را شکسته است و تولید با مشکلات جدی رو به رو است.
نقوی حسینی ادامه داد: این حرکت های اعتراضی ماه‌هاست در کشور وجود دارد، در دوره ۱۰ یا ۱۵ ساله گذشته، معمولا هر دو یا سه هفته یکبار، یک صنف یا گروهی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع و اعتراض می‌کردند اما در یکی دوسال اخیر گاهی در یک هفته شاهد حضور سه یا چهار گروه اعتراضی بودیم که البته باید به این اعتراض ها رسیدگی و برای حل این مشکلات تلاش می شد.
وی تاکید کرد: به مجرد اینکه اعتراضات شروع شد دیدیم که دشمن فرصت طلبانه وارد میدان شد و همه ظرفیت‌های خود را به کار گرفت، از آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای هم‌پیمان شان گرفته تا سلطنت طلبان و همه آمدند تا از این نمد اعتراض برای خودشان کلاهی بدوزند و اغتشاش و بی نظمی ایجاد کنند و امنیت کشور را به خطر بیاندازند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این فتنه حساس و با برنامه بود؛ کادر داشت و منافقین محور فعالیت های آن بودند، اما بار دیگر ملت ایران به صحنه آمدند ملتی که ۴۰ سال است در صحنه هستند و در مقابل تمامی فتنه های قبل ایستادند باز مقاومت کردند.
وی یادآور شد: مردم گفتند گرانی و رکود وجود دارد اما ما حاضر نیستیم از اصل انقلاب برگردیم، این انقلاب به جان ملت بسته است و تا پای جان از آن دفاع خواهند کرد بین اعتراض و اینگونه بین اغتشاش تفکیک صورت گرفت چون اعتراض منشاء داخلی و اغتشاش منشاء خارجی دارد.
** فتنه اغتشاش در ۹۰ شهر با محوریت منافقین
عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: بیش از ۳۵ درصد پیام های اغتشاش از طرف عربستان سعودی صادر می شد، همه فضای مجازی و رسانه های غربی ها فعال بود اما ملت ایران با درایت این تفکیک را انجام داد که از همان آغاز اغتشاشات سازمان یافته و خشونت آمیز بود.
وی افزود: از همان آغاز تهاجم و حمله را از شهرستان‌های کوچک آغاز کردند، ۹۰ شهرستان در برنامه قرار داشت اما ایستادگی و هوشیاری ملت و رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری خیلی سریع باعث مدیریت فضای موجود شده و اغتشاش مهار شد.
نقوی حسینی تاکید کرد: ملت بزرگ ایران صف خودشان را از اغتشاشگران جدا کردند حتی گروه‌های معترض که صدها پیامک دادند گفتند ما اعتراض داریم اما هرگز با اغتشاش موافق نیستیم و خود در مقابل اغتشاشگران می ایستیم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری اینکه امروز سالگرد دستگیری ملوانان آمریکایی است، گفت: آمریکایی ها هرگز فراموش نخواهند کرد که چگونه ملوانان پرستاره آنها در مقابل بچه های ساده ما گریه می کردند، چگونه در مقابل اقتدار ملت ایران به ذلت کشیده شدند و به آنها اثبات شد که جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد به سرزمینش تعدی شود.
وی گفت: از این به بعد باید در فضای اقتصادی و زمینه های اعتراضی بیدار و متوجه باشیم، انتظار داریم مجلس شورای اسلامی و دولت و همه دستگاه‌ها از قوه مجریه تا کوچکترین دستگاه، رضایتمندی را در محور فعالیت‌های خودشان قرار دهند.
نقوی حسینی تاکید کرد: امروز دشمن تلاش می کند تا مردم را تحت فشار قرار دهد و بین آنها تفاوت هم قائل نمی‌شود، مگر وقتی ترامپ برخلاف نظام حاکم سازمان ملل متحد، پشت تریبون این سازمان، به همه ملت ایران توهین کرد بین اصلاح طلب و اصولگرا تفکیک کرد؟ مگر شیعه و سنی یا قومیت ها را از هم جدا کرد؟ امروز همه ملت ایران تحت فشار هستند، احساس نکنید که آمریکا اقدامات خود را علیه گروه خاصی انجام می دهد و گروه دیگری را مد نظر قرار ندارد!
**رضایتمندی عمومی، محور امنیت ملی کشور است و همه باید برای آن تلاش کنند
وی افزود: عقل حکم می‌کند که ما متحد باشیم و برخلاف نظر دشمن با هم حرکت کنیم پس امروز اگر کارمندی، مدیری، مسئولی، نماینده مجلس، قاضی قوه قضاییه و کسی هر جای دیگر نارضایتی ایجاد کند در جهت هدف دشمن حرکت کرده است چون رضایتمندی عمومی، محور امنیت ملی کشور است و همه باید برای آن تلاش کنند.
این نماینده اصولگرای مجلس گفت: یکی از میادین آزمایش برای جلب وضعیت اقتصادی مردم همین بودجه ۹۷ است که امیدواریم کمیسیون های مجلس تلاش کنند تا بودجه ای تصویب شود که رضایت عمومی، اشتغال زایی، خروج از رکود و تولید ثروت در محور کار قرار بگیرد. 
وی اظهار کرد: اعتراض در بسیاری از قسمت ها حق مردم است و ما با اعتراض به حق، مخالف نیستیم اما می گوییم ایران، کشور ثروتمندی است و باید تلاش‌های مضاعفی انجام داد.
نقوی حسینی تاکید کرد: مدیران متعهد و با انگیزه باید سر کار باشند؛ باعث تاسف است همه اعضای خانواده معاون یکی از این وزارتخانه ها که مسئول اشتغال هم بود در خارج از کشور به سر می بردند، هشت سال قبل هم خودش بازنشسته شده بود و در خارج به خانواده اش پیوسته بود ولی متاسفانه از این مدیر بی انگیزه دعوت به کار شده بود.
** ناکارآمدی مدیران ارشدی که اعضای خانواده شان در خارج هستند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کسانی که خانواده شان در خارج از کشور به سر می برند و خودشان نیز ترجیح می دهند آنجا زندگی کنند چرا به کشور دعوت می شوند برای اینکه مسئولیت مستقیم حساس‌ترین مساله یعنی تولید و اشتغال در این کشور را به عهده بگیرند از این انتخابها متعجبم.
وی افزود: مدیرانی که چنین اند و در داخل انگیزه ندارند چطور می توانند در زمینه تولید و اشتغال کار انجام دهند؟ پرسش من این است که چرا باید اعضای خانواده های مدیران ارشد این کشور در خارج از کشور به سر ببرند؟ کسانی که فرزندان آنها در آمریکا، کانادا و انگلیس هستند، چه دلسوزی برای مردم ما می کنند؟ حتی اگر آدم خوبی باشند، انگیزه ندارند.
نقوی حسینی تاکید کرد: کار را به دست مدیران متعهد و جوانان با انگیزه که طرح و برنامه دارند بدهید؛ ملت ایران از نظر علمی و تکنولوژی از نظر نیروی انسانی و هوش و استعداد برتر هستند و می توانند امور خودشان را اداره کنند.
وی ابراز امیدواری کرد تا یک اجماع ملی بین همه ارگانها برای رفع مشکلات مردم ایجاد شود.
نقوی حسینی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جدی بودن نفوذ دشمن، تاکید کرد: باید این هشدارها را جدی بگیریم تا انشالله آینده‌ای روشن و امیدبخش برای ملت و کشور رقم بزنیم.
نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در مصلای امام خمینی (ره) تهران اقامه شد.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.