صفحه اصلی / احتمال حضور ۵۰۰ نماینده کره شمالی در المپیک زمستانی ۲۰۱۸

احتمال حضور ۵۰۰ نماینده کره شمالی در المپیک زمستانی ۲۰۱۸

به‌ گزارش ‌کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا روز سه‌شنبه دو کشور کره شمالی و کره جنوبی در رابطه با حضور کره شمالی در  المپیک زمستانی ۲۰۱۸ با هم مذاکره کردند. لی ناک یون نخست وزیر کره جنوبی اعلام کرده است که احتمالا حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نماینده از کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ حضور پیدا می‌کنند.
کره شمالی پیشنهاد داده است که نمایندگانی از  المپیک این کشور، ورزشکاران، هواداران، هنرمندان، ناظران، تیم نمایشی تکواندو و خبرنگاران را به بازی‌های  المپیک زمستانی ۲۰۱۸ بفرستد.
همچنین پیشنهاد شده است که ورزشکاران دو کشور در مراسم افتتاحیه  المپیک زمستانی ۲۰۱۸ با هم رژه بروند و صحبت‌هایی نیز درباره تشکیل تیم هاکی بانوان متحد دو کره در این بازی‌ها به میان آمده است.
IOC این مذاکرات را گام مهمی به سمت جلو در جنبش  المپیک خوانده است. نخست وزیر کره جنوبی در این باره به یونهاپ نیوز، گفت‌: احتمال می‌دهیم که گروهی ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفره از کره شمالی به بازی‌های  المپیک زمستانی ۲۰۱۸ بیایند. می‌توان گفت‌ این  المپیک زمستانی به تاریخ بشریت کمک خواهد کرد و ماندگار می‌شود. همان طور که  المپیک ۱۹۸۸ سئول به پایان دادن جنگ سرد کمک کرد. ما امیدواریم که المپیک زمستانی پیونگ چانگ شرایط شبه جزیره کره را بهبود بخشد. 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.