صفحه اصلی / تصویب قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از اعتراضات ایران

تصویب قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از اعتراضات ایران

به گزارشکسب و کار نیوز به نقل از رویترز، براساس این قطعنامه در اظهاراتی مضحک و نخ‌نما اعلام شد که آمریکا در کنار ایرانیانی که خواهان صلح، آزادی و زندگی بهتر هستند، می‌ایستد.
در این رای‌گیری ۲۳۲ عضو جمهوری‌خواه و ۱۸۲ عضو دموکرات مجلس نمایندگان رای مثبت دادند.
دقایقی قبل از این رای‌گیری، اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در دفاع از این قطعنامه خصمانه گفت: مردم ایران تاریخی درخشان دارند اما رژیم جمهوری اسلامی کارنامه سیاهی دارد.
قطعنامه‌ای که امروز به تصویب رسید، از سوی دو جمهوری‌خواه ارشد مجلس یعنی «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی و «کوین مک کارتی» رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس پیشنهاد شد که جمعه پیش پیشنهاد و برای اقدام به کمیته روابط خارجی مجلس ارجاع شده بود.
اد رویس در بخش دیگری از سخنان خود با ادعای اینکه مردم ایران هدف تحریم‌های آمریکا نیستند، گفت: همان‌طور که این قطعنامه به وضوح مشخص می‌کند، کنگره اختیار اعطای مجوز فناوری‌های ارتباطی که امکان مردم ایران برای آزادانه صحبت کردن را افزایش می‌دهد، ارائه داده است. ما از آژانس‌های درگیر در این زمینه می‌خواهیم تا صدور این مجوزها را تسریع کنند. فرستنده بین‌المللی آمریکا نیز باید تلاش‌هایش را افزایش دهد و پیام امید و حمایت ما که امروز در خانه‌های مردم آمریکا است منتقل کند.
وی همچنین در اظهارات مداخله جویانه خود از شرکت‌های ایرانی خواست تا درخواست‌ها برای قطع دسترسی مردم ایران به رسانه‌های اجتماعی را نپذیرند.
 آخرین اقدام آمریکا در سطح بین‌المللی برای مداخله در امور ایران که تلاش برای همراه کردن اعضای شورای امنیت بود با ناکامی مواجه شد و اعضای این شورا تاکید کردند که نباید در امور داخلی ایران دخالت کرد. این اقدام عملا باعث منزوی شدن آمریکا شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.