صفحه اصلی / سومین قطار تجاری چین از مرز ریلی اینچه برون گلستان وارد ایران شد

سومین قطار تجاری چین از مرز ریلی اینچه برون گلستان وارد ایران شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا قربانی اظهار کرد: این قطار تجاری عصر دوشنبه وارد ایران شد و دارای ۴۱ کانتینر کالا شامل لوازم ورزشی، چمدان‌های مسافرتی و کالاهای متفرقه است.

به گفته وی؛ این حموله بعد از انجام مراحل اداری گمرکی، از طریق خط ریلی گرگان – تهران به مقصد گمرک شهریار (در استان تهران) حمل می شود.
قربانی گفت: براساس مذاکره مدیران ارشد راه آهن دو کشور قرار است از این پس هفته ای یک قطار از چین وارد گمرک اینچه برون شود.
به گزارش خبرگزاری ایرنا قطارهای کانتینری کشور چین با طی مسافت دو هزار و ۷۰۰ کیلومتری کشورهای قزاقستان و ترکمنستان در مرز اینچه برون به خاک ایران وارد و سپس به دیگر نقاط ایران و یا دیگر کشورها ادامه مسیر می دهند.
قربانی ادامه داد: پیش از این قطارهای تجاری چین ازطریق مرز سرخس واقع در خراسان رضوی وارد کشور می شدند.
مدیرکل راه آهن شمال شرق افزود: هزینه کمتر و سرعت بیشتر در حمل بار از مزایای خط ریلی اینچه برون برای تجار و بازرگانان است.
از مهر امسال دو قطار تجاری دیگر نیز از کشور چین وارد مرز اینچه برون استان گلستان شدند.
راه آهن شمال شرق یکی از خطوط مهم شبکه ریلی کشور محسوب می شود، این مسیر برای انتقال بارهای کشورهای CIS (کشورهای مستقل مشترک المنافع) از لحاظ مسافت نسبت به دیگر کریدورهای موجود کشور، کوتاه تر و ارزان تر است.
آذر ماه سال ۱۳۹۳ راه آهن ترانزیتی ایران (اینچه برون) – ترکمنستان – قزاقستان با حضور روسای جمهوری سه کشور بهره برداری شد.
گمرک اینچه برون در بخش مرزی داشلی برون شهرستان گنبدکاووس و در فاصله ۸۰ کیلومتری آن واقع است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.