صفحه اصلی / ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی واقعی در صنعت پتروشیمی

ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی واقعی در صنعت پتروشیمی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  شانا، رضا نوروززاده در حاشیه بازدید از طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، با اشاره به این که این صنعت به سوی توسعه گام بر می‌دارد، اظهار کرد: در این مسیر و براساس برنامه پنج ساله ششم، باید تولید محصولات پتروشیمی به ۱۰۰ میلیون تن برسد. در حال حاضر ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ۶۰ میلیون تن است که برای تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده، باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.
وی مزیت‌های صنعت پتروشیمی را بالقوه دانست و گفت: این صنعت با دستان توانمند مدیران بالفعل خواهد شد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان متولی دولتی، تمام سعی خود را برای حمایت از واحدها می‌کند.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: شرکت‌های پتروشیمی در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌ها و نیز برخی مشکلات، نیازهای خود همچون کاتالیست را خودشان تامین و تولید کردند و نه تنها به ظرفیت اسمی رسیدند، بلکه فراتر از آن نیز تولید داشتند.
نوروززاده ادامه داد: مدیریت درست واحد‌های پتروشیمی و تولید با حداکثر ظرفیت نشان‌دهنده توان بالای کشور در تربیت و آموزش نیروی انسانی است که با استفاده بهینه از تکنولوژی، محصولی ارز‌ش‌آفرین استحصال کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار امیدواری کرد که فضای مناسب کسب‌وکار، سرمایه‌گذاری و تولید در کشور فراهم شود و شاهد دستیابی به اهداف برنامه پنج ساله ششم  باشیم. در آن صورت سهم پتروشیمی در تولید و صادرات صنعتی بالای ۶۰ درصد خواهد بود.
وی حاشیه سود مطلوب را یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذاران این صنعت در بخش خصوصی نهادهای عمومی غیردولتی یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری مانند صندوق فرهنگیان، صندوق بازنشستگی کارکنان یا صندوق تامین اجتماعی هستند که امیدواریم به تدریج بخش خصوصی واقعی جایگزین شود و صنایع کشور را اداره کنند.
نوروززاده تولید محصولات میانی صنعت پتروشیمی را زمینه‌ساز توسعه صنایع پایین‌دستی دانست و گفت: سیاست‌گذاری برای تعیین قیمت خوراک نیازمند نگاه دقیقی است، زیرا در گذشته واحدها متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی بودند و یک واحد، خوراک واحد پایین دست خود را تأمین می کرد و در بودجه تلفیق سود و زیان یکدیگر را پوشش می‌دادند، اما با خصوصی‌سازی‌های انجام شده مالکیت شرکت‌ها متفاوت شده است

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.