صفحه اصلی / در شهرهای زلزله‌خیز نرخ بیمه گران‌تر است

در شهرهای زلزله‌خیز نرخ بیمه گران‌تر است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، همتی عدم تمایل شرکت‌های بیمه‌ای برای بیمه‌کردن خانه‌تای مناطق مسکونی زلزله خیز را قویا رد کرده و می‌گوید طبعا نرخ‌ها در مناطق زلزله‌خیز بیش‌تر است ولی شرکت‌ها مشکلی با بیمه خانه‌های روی گسل ندارند. او همچنین به پرداخت‌ خسارت‌های سنگین بیمه ثالث اشاره کرد و نسبت به ادامه این وضعیت ابراز نگرانی کرد.
 عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بیمه مرکزی که در برنامه تلویزیونی شرکت کرده بود در پاسخ به این مسئله که گزارش شده شرکت‌های بیمه‌ای نسبت به بیمه و تمدید بیمه خانه‌های روی گسل تمایل ندارند، چنین ادعایی را رد کرده و گفت: ممکن است نرخ‌های بیمه در این مناطق فرق کند ولی اینطور نیست که بیمه‌گر برای بیمه خانه‌های مناطق زلزله‌خیز اقدام نکند.
وی ادامه داد: اکنون در شهرهایی مانند اصفهان و همدان بیمه زلزله ارزان است چون روی گسل نیستند و بیمه‌نامه در مناطق زلزله‌خیز با نرخ‌های بالاتر ارایه می‌شود و همکاران ما از ارایه بیمه‌نامه استقبال می‌کنن و با فروش بیش‌تر می‌توان برای کنترل ریسک‌های احتمالی از پوشش بیمه‌هایی اتکایی استفاده کرد و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.
وی درباره تعیین نرخ حق بیمه گفت: نرخ بیمه ارتباط مستقیمی با میزان دیه تعیین شده از سوی قوه قضاییه و در نهایت تعهدات شرکت بیمه دارد و افزایش سالانه آن نیز به خاطر همان افزایش میزان دیه است.
همتی بار دیگر نسبت به وضعیت بیمه‌ شخص ثالث هشدار داد و گفت: میزان پرداخت خسارت در بیمه شخص ثالث فاجعه است، ادامه این روند و افزایش آمار تلفات حوادث رانندگی برای بیمه شخص ثالث بسیار خطرناک است همچنانکه سال گذشته ۱۰هزار میلیارد تومان در این حوزه خسارت پرداخت کردیم.
وی درباره وضعیت دیه گفت: یکی از مشکلات افزایش دیه، افزایش تقلب در صنعت بیمه است و تعداد باندهای تصادفات ساختگی متاسفانه زیاد شده و تاکنون چندین باند دستگیر شده‌اند. بیمه مرکزی برای جلوگیری از تقلب‌های کد یکتای بیمه شخص ثالث را راه‌اندازی کرده است که به زودی نتایج آن قابل رویت است.
وی همچنین درباره تاثیر برجام بر روابط بیمه‌ای گفت: پس از برجام، روابط بین‌المللی صنعت بیمه گسترش یافت که مثال عینی آن حادثه نفتکش ایرانی است که ۳۰درصد آن نزد شرکت‌های بیمه ایرانی بیمه شده است و الباقی تحت پوشش شرکت بیمه نروژی است.
وی درباره بیمه آتش سوزی نیز به این نکته اشاره کرد که افراد کمی برای این نوع بیمه اقدام کرده‌اند همچنانکه فقط ۷درصد منازل مسکونی کشور بیمه آتش‌سوزی دارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.