صفحه اصلی / آخرین وضع نفتکش حادثه‌دیده در آب های سرزمینی چین تشریح شد

آخرین وضع نفتکش حادثه‌دیده در آب های سرزمینی چین تشریح شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, سیروس‎ کیان ارثی امروز دوشنبه (۱۸ دی ماه) درباره نفتکش حادثه دیده تحت مدیریت این شرکت در آب‌های سرزمینی چین اظهار کرد: به دلیل ادامه آتش و وجود گازهای سمی ناشی از حریق، امکان دسترسی  و ورود به داخل کشتی فراهم نیست.
وی با بیان این که با وجود وضع فعلی کشتی و آسیب‎های وارده به آن، احتمال غرق شدن آن اندک است، اضافه کرد: در حال حاضر ۲  فروند کشتی شرکت ملی نفتکش و یک فروند کشتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نظارت و مدیریت مرکز جست‌وجو و نجات شانگهای به طور مستمر عملیات جست‌وجو و یافتن دریانوردان مفقود شده را ادامه می‎دهند.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با بیان این که در نتیجه این اقدامات، صبح امروز پیکر یک دریانورد مجهز به لباس ویژه نجات پیدا شد، تصریح کرد: این موضوع بیانگر آن است که خدمه نفتکش احتمالا فرصت استفاده از وسایل نجات را داشته‎اند.
وی درباره هویت این فرد گفت: اقدامات لازم برای شناسایی و احراز هویت وی در حال انجام است.
کیان‌ارثی ادامه داد: با وجود حضور تیم کارشناسی شرکت ملی نفتکش ایران از زمان وقوع حادثه در شانگهای، شب گذشته تیم جدیدی متشکل از کارشناسان این شرکت و سازمان بنادر و دریانوردی به منظور پیگیری امور مربوط به کشتی حادثه دیده به منطقه اعزام شد.
وی گفت: کمیته اضطراری شرکت ملی نفتکش ایران از زمان وقوع حادثه در این شرکت تشکیل شد و ۲۴ ساعته عملیات امداد و نجات را تحت کنترل و نظارت دارد و آخرین اخبار و اطلاعات موثق را به اطلاع خواهد رساند.
کشتی نفتکش سوئزمکس حامل میعانات گازی پس از برخورد یک فروند کشتی فله‎بر چینی با آن در ساعت ۲۰ شنبه شب (۱۶ دی ماه) در ۱۵۸ مایلی آب‌های شرقی چین دچار حادثه و حریق شد. در اثر این سانحه ۳۲ خدمه این نفتکش مفقود شدند که عملیات امداد و نجات برای یافتن آنها همچنان ادامه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.