صفحه اصلی / ۷۴۰ هزار میلیارد ریال در بودجه ۹۷ برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی لحاظ شد

۷۴۰ هزار میلیارد ریال در بودجه ۹۷ برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی لحاظ شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، ابوالفضل حسن بیکی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مجلس شورای اسلامی و دولت درباره بودجه سال آینده و رفع مشکلات اقتصادی جامعه برای رفاه بیشتر مردم همدلی کامل دارند. 
وی با بیان این که شرایط اقتصادی در برخی بخش ها سخت است و دولت باید برای رفع مشکلات بیشتر تلاش کند، خاطرنشان کرد: رویکرد بودجه کشور باید در زمینه اشتغال و توسعه باشد. 
نماینده دامغان در مجلس با بیان این که در بررسی بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق بر این مساله تاکید شد که مطالبات مردم بر حق است و امروز باید با همه وجود مشکلات آنان را درک کنیم، گفت: اگر واقعیت ها گفته شود، مردم برای رفع مشکلات در کنار دولت و مجلس قرار می‌گیرند و همراهی لازم را خواهند داشت. 
حسن بیکی با تاکید بر این که در شرایطی که دشمن انواع فشارها را علیه ملت ایران برنامه‌ریزی می‌کند نباید مردم را تحت فشار اقتصادی قرارداد، بیان کرد: توسعه اقتصادی باید هدفگذاری اصلی تمام برنامه‌های کلان کشور باشد. 
وی اضافه کرد: برای توسعه اقتصادی، جذب ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی لازم است و ازسوی دیگر، در داخل کشور به منظور تک رقمی ماندن تورم باید به دنبال ثابت ‌نگه داشتن قیمت‌ها تا جای ممکن بود. 
وی تصریح کرد: برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصد که اکنون به آن نزدیک هستیم، هر سه قوه باید در کنار هم و همسو فعالیت کنند، باید با صداقت با مردم روبرو شد و به ویژه در برخورد با مفسدان اقتصادی، قاطع و جدی به میدان آمد. 
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که امروز بر همه مشخص شد که آمریکا قابل‌اعتماد نیست و در هیچ شرایطی نباید گول لبخند آن را خورد، افزود: در چنین شرایطی، بسیاری از کشورها آماده سرمایه‌گذاری در ایران هستند و ما باید براساس منافع ملی، به دنبال جذب سرمایه‌های جدید باشیم. 
وی با اشاره به شرایط منطقه بیان داشت: اکنون ائتلاف غرب در منطقه به مرکزیت عربستان و هدایت آمریکا از هم فروپاشیده و ائتلاف مقاومت با محوریت ایران، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان، ترکیه، قطر و روسیه تشکیل شده است و با وجود تلاش‌ و گفته‌های مضحک ترامپ رییس جمهوری آمریکا، کشورهایی مانند هند و پاکستان نیز برای برخورد با تروریسم برای پیوستن به این ائتلاف اعلام آمادگی کرده اند. 
نماینده دامغان در مجلس با بیان اینکه دنیا اکنون متوجه شده که تمام تلاش های آمریکا برای جبران شکست هایش در خاورمیانه است، گفت: ازسوی دیگر سیاست های ترامپ رییس جمهوری آمریکا افکار عمومی این کشور را قانع نمی کند و به همین دلیل ترامپ به روش های منسوخ شده روی آورده و امریکا به کشوری منزوی تبدیل شده است. 
در نشست فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران در آذر ۹۶ تفاهم نامه هایی با بخش خصوصی به ارزش سه میلیارد و ۱۲۴ میلیون دلار برای پیشبرد طرح های اقتصادی استان سمنان منعقد شد، پیش از این، در قالب هشت همایش های سرمایه گذاری استانی در سمنان، تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ۸۷ طرح به ارزش ۷۱ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال با هدف رونق اقتصادی و افزایش اشتغال و کاهش بیکاری به امضا رسید که از این میزان سرمایه گذاری حدود ۴۲ درصد عملیاتی و محقق شده است.
 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.