صفحه اصلی / عملیات برای نجات ۳۲ خدمه نفتکش ایرانی ادامه دارد

عملیات برای نجات ۳۲ خدمه نفتکش ایرانی ادامه دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، به نقل از شرکت ملی نفتکش ایران، سیروس کیان‎ارثی در تشریح این حادثه اظهار کرد: یک فروند کشتی فله بر چینی با یک فروند کشتی نفتکش سوئزمکس حامل میعانات گازی ساعت ۲۰ شامگاه شنبه (۱۶ دی‌ماه) به وقت محلی در ۱۵۸ مایلی سواحل شرقی چین برخورد کرد که در اثر این حادثه دچار حریق شد و آتش گرفت.
وی با بیان این‌که پس از وقوع این حادثه، کمیته ویژه اضطراری با حضور مدیران ارشد شرکت ملی نفتکش ایران در محل این شرکت در تهران تشکیل و اطلاع‎رسانی‎های لازم به سازمان‎های ذیربط دریانوردی و امداد و نجات بین‎المللی انجام شد، ادامه داد: مقام‌های دفتر شرکت ملی نفتکش در چین با حضور در سازمان امداد و نجات شانگهای، هماهنگی‎های لازم را به منظور اعزام سریع کشتی‎های تجسس و نجات و عملیات امداد از طریق دریا و هوا انجام دادند.
به گفته کیان ارثی، همچنین ۲ فروند از نفتکش‎های تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران عبوری از منطقه نیز  برای الحاق به تیم امداد و نجات به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان این که کمیته اضطراری مستقر در شرکت ملی نفتکش ایران ضمن بررسی اخبار و اطلاعات دریافتی از منابع مسئول در محل، نسبت به اطلاع‎رسانی به خانواده دریانوردان، وزارت‎خانه‎ها و سازمان‎های ذیربط و موسسه‌های بیمه اقدام کرده است، گفت: همچنین به منظور تسریع و کمک در عملیات امداد و نجات با کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای هماهنگی‎های لازم شده است.
وی با اشاره به این که این نفتکش که به مقصد کره جنوبی در حال حرکت بود ۳۲ سرنشین شامل ۳۰ ایرانی و ۲ نفر بنگلادشی داشته است، افزود: همه خدمه نفتکش یادشده در اثر این حادثه مفقود شده‌اند که تلاش‎ها برای پیدا کردن و نجات آنها ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران تصریح کرد: علت حادثه و همچنین میزان خسارت وارده در حال بررسی است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.