صفحه اصلی / گشایش های اعتبار اسنادی و ورود سرمایه های خارجی حاصل فعالیت های شفاف بانک صنعت و معدن

گشایش های اعتبار اسنادی و ورود سرمایه های خارجی حاصل فعالیت های شفاف بانک صنعت و معدن

علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در چهارسال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد دلار در طرح های قطار شهری، فولادی، خرید هواپیما، نیروگاه و پتروشیمی توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وی که در جمع مدیران و کارکنان شرکت صنایع شیمیایی ایران سخن می گفت ، با بیان این که برجام  درگاه ورود سرمایه های خارجی به کشور بود گفت: در طول فعالیت دولت یازدهم، بانک صنعت و معدن نقش درخشان و تاثیر به سزایی در تامین مالی پروژه های ملی و بزرگ داشته است.
افخمی نقش صندوق توسعه ملی در ضمانت طرح های ملی را بسیار مهم دانست و افزود: تمام تلاش هیات مدیره و کارکنان بانک صنعت و معدن در راستای تقویت تولید و اعتلای اقتصاد ایران از طریق حمایت و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز صنایع به ویژه صنایع استراتژیک و مولد است.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن با اشاره به جایگاه فعلی این بانک در کشور و کشورهای طرف قرارداد گفت: به لحاظ اعتبار بین المللی بانک صنعت و معدن، هم اکنون تعامل بسیار خوبی با جامعه جهانی داشته و در این مسیر موفق شده که سرمایه بسیاری از طرح های ملی و بزرگ را تامین کند.
افخمی بیان داشت: بیش از پنجاه درصد از گشایش های مالی و فاینانس پروژه های ملی در بخش نیروگاهی نیز توسط بانک صنعت و معدن انجام گرفته است.
وی ادامه داد: قرارداد تامین مالی قطار سریع السیر تهران _مشهد به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار  در ابتدای سال جاری و همچنین قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار توسط بانک صنعت و معدن صورت گرفته است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن به تامین مالی ۱۲ طرح فولادی با ظرفیت اسمی تولید ۸ میلیون تن که توسط این بانک تامین مالی شده است، نیز اشاره کرد.
وی همچنین درباره خرید ۱۱ فروند هواپیمای پسابرجامی گفت: تمامی سرمایه خرید این هواپیماها توسط بانک صنعت و معدن صورت گرفته است.
رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن در ادامه خاطرنشان کرد: استان اصفهان به لحاظ استقرار صنایع و توسعه اقتصادی بسیار حایز اهمیت است.
وی با اشاره به افتتاح ساختمان شعبه جی و ساختمان جدید سرپرستی این بانک در استان اصفهان، تصریح کرد: با هدف تکریم مشتریان و خدمات کیفی و کمی به فعالان اقتصادی این دو طرح عمرانی به بهره برداری رسید.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه به اجرای طرح رونق و حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط اشاره کرد و افزود: این بانک با هدف تامین سرمایه در گردش و رونق تولید، در سال گذشته تاکنون بیش از ۲۱۸ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی استان اصفهان پرداخت کرده است.
افخمی با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۲۹۱ طرح تسهیلاتی به ارزش ۲۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح شده است، گفت: هم اکنون ۴۳ طرح صنعتی با ارزش ۱۱۵ میلیارد تومان و ۵۶ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی توسط این بانک دراستان اصفهان در حال اجرا می باشد که زمینه اشتغال بیش از ۲۳۰۰ نفر را فراهم کرده است.
وی در ادامه به بازدید خود از خطوط تولید شرکت صنایع شیمیایی اصفهان اشاره کرد و گفت: این شرکت  با بهره گیری از توان مهندسی ، نیروی انسانی و مدیریت شایسته از آخرین تجهیزات و دانش فنی روز بهره می گیرد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه اجرای طرح توسعه این شرکت دانش بنیان با دانش فنی روز درحال انجام است، افزود: با اجرای طرح توسعه ظرفیت این واحد از یکصد هزارتن سالیانه به دویست هزارتن افزایش می یابد که با این ظرفیت شرکت صنایع شیمیایی ایران در رده بزرگترین صنعت جهان در تراز شیمیایی قرار می گیرد.
وی عنوان داشت: در سال گذشته این شرکت بالغ بر ۴۵ درصد بیشتر از ظرفیت اسمی تولید داشته که بسیار ارزشمند است.
افخمی گفت: هیات مدیره بانک صنعت و معدن از تمام پتانسیل خود در جهت تسریع اجرای طرح توسعه این شرکت بهره خواهد گرفت و اطمینان دارد تولید کیفی و افزایش کمی تولید در این شرکت محقق خواهد شد.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.