صفحه اصلی / پیشرفت ۹۱ درصدی پالایشگاه فاز ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی

پیشرفت ۹۱ درصدی پالایشگاه فاز ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، فرهاد ایزدجوبا بیان این که ۲ سکوی دریایی فاز ۲۲ تا ۲۴ تا اسفندماه امسال آماده نصب می‌شوند، اظهار کرد: سکوی ۲۲A و ۲۴A اسفند ماه امسال از یارد صدرا به موقعیت دریایی خود در پارس جنوبی حمل و نصب می‌شوند.
ایزدجو در باره تعهدهای پیش روی این طرح گفت: مقرر است بر اساس برنامه زمانبندی تا اواخر اسفندماه  امسال یک ردیف شیرین سازی از طرح توسعه این فاز با استفاده از گاز ترش فازهای ۶ تا ۸ پارس جنوبی وارد مدار تولید و به شبکه سراسری گاز تزریق شود.
وی همچنین از پیشرفت ۹۱ درصدی عملیات احداث پالایشگاه فاز ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی خبر داد و افزود: ردیف‌های بعدی شیرین سازی گاز ترش این فاز به ترتیب در اردیبهشت، تیر و مرداد ماه سال آینده وارد مدار تولید خواهد شد.
مجری طرح توسعه فاز ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی تزریق منابع مالی را سبب تسریع کار و رفع مشکلات پیش روی طرح عنوان کرد و افزود: امیدوارم تا اواخر دی ماه امسال مشکلات مالی اندک این طرح رفع شود و با تزریق منابع مالی روند پرداخت مطالبات کارگری از سوی پیمانکاران تا قبل از پایان امسال به انجام برسد.
به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، تولید روزانه ۵۶,۶ میلیون مترمکعب گاز غنی، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و تولید سالانه ۱.۰۵ میلیون تن گاز مایع (ال پی جی) و یک میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی از اهداف این طرح است.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.