صفحه اصلی / امنیت ایران به امنیت وثبات در منطقه ارتباط مستقیم دارد

امنیت ایران به امنیت وثبات در منطقه ارتباط مستقیم دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، منصور عیاد العتیبی که کشورش عضو جدید شورای امنیت سازمان ملل است، دیشب(جمعه شب)درجلسه این شورا برای بررسی اتفاقات اخیر ایران افزود: ایران همسایه ‏کویت است و ثبات و امنیت ایران، ثبات و امنیت منطقه و جهان خواهد بود.‏
وی افزود: امیدوارم که نهایت خویشتنداری در برخورد با تظاهرکنندگان در پیش گرفته شود و شرایط به سمتی برود که به بهبود شرایط زندگی منجر شود و این مسئله می تواند منطقه را از نا امنی و بی ثباتی دور نگهدارد.
وی با بیان اینکه حق حاکمیت و ثبات ایران مهم است، گفت: نحوه برخورد با این اتفاقات باید براساس اصول متعارف در روابط بین کشورها و منشور سازمان ملل حل شود . منشوری که مبتنی بر احترام به حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی کشورها است. 
وی افزود: کشورهای مختلفی در خاورمیانه در سال های اخیر شاهد تطاهرات و اعتراضات بودند که ابتدا صلح آمیز بود ولی به اغتشاش کشیده شد و خسارت هایی را بر جای گذاشت که جامعه بین الملل از آنها همچنان رنج می برد.ایران یک کشور همسایه است ما روابط خوبی با ایران داریم و بسیار تاکید داریم که این روابط بر حسن همجواری و احترام به منافع مشترک و عدم دخالت در مسایل داخلی یکدیگر است و همان تصمیماتی است که جهان عرب و اسلام تاکید دارند.
شورای امنیت سازمان ملل دیشب به اصرار آمریکا نشستی برای بررسی اعتراض های اخیر ایران تشکیل داد که به مخالفت جامعه بین المللی با سیاست خارجی دولت ترامپ تبدیل شد و رای گیری در بر نداشت و تنها به طرح مواضع اعضای شورای امنیت بدل شد.
این جلسه با حمایت نماینده آمریکا از معترضان آغاز شد اما با انتقاد از نیکی هیلی به علت طرح این موضوع در شورای امنیت پایان یافت.
در این جلسه سه عضو دائم شورای امنیت یعنی چین و روسیه و فرانسه آمریکا را به علت طرح این موضوع در شورای امنیت مورد انتقاد قرار دادند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.