صفحه اصلی / سی ان ان:آمریکامتهم به دخالت درامورداخلی ایران وداشتن انگیزه های پنهانی شد

سی ان ان:آمریکامتهم به دخالت درامورداخلی ایران وداشتن انگیزه های پنهانی شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سی ان ان با قرار دادن خبر نشست روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل که به درخواست آمریکا در باره وقایع ایران برگزار شد، در فهرست خبرهای امروز خود گزارش داد:این نشست با اظهارات تند دیگر اعضای این شورا از جمله ایران همراه بود.
این رسانه تصویری آمریکایی افزود: درحالی که برخی از اعضای این شورا در زمینه حقوق بشر با آمریکا هم نظر بودند اما دیگر اعضا، واشنگتن را به مداخله در امور تهران و داشتن انگیزه پنهانی علیه ایران متهم کردند.
این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: نیکی هیلی سفیر امریکا در سازمان ملل دراین جلسه گفت که جهان در ۲۰۰۹ منفعلانه عمل کرد درحالیکه در سال ۲۰۱۸ اینگونه نخواهد بود.
سی ان ان گزارش داد: نماینده ایران در این نشست، آمریکا را به شدت مورد انتقاد قرار داد و این اقدام را سو استفاده آمریکا از قدرت در شورای امنیت دانست.
سی ان ان در ادامه گزارش داد: نماینده روسیه نیز در اعتراض به این نشست گفت که بنابر منطق آمریکا برای تشکیل این جلسه، شورای امنیت سازمان ملل نیز باید مساله 'جنبش اشغال وال استریت' در سال گذشته که توسط آمریکا مورد سرکوب قرار گرفت را مورد پی گیری و بررسی قرار دهد.
به گزارش ایرنا از نیویورک، جلسه جمعه شب شورای امنیت که به درخواست و اصرار آمریکا برای بررسی اغتشاشات اخیر در ایران برگزار شد در عمل به صحنه انزوای آمریکا در سوء استفاده از شورای امنیت تبدیل و بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت و موضوع تظاهرات ایران بی ارتباط با امنیت منطقه ای یا بین المللی شناخته شد.
غلامعلی خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل متحد عصر جمعه به وقت محلی در محل نشست شورای امنیت سازمان ملل به همتای آمریکایی خود چگونگی برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با معترضان را یادآور شد و گفت: هیات حاکمه آمریکا در منظر جهانیان از صلاحیت اخلاقی و سیاسی برخوردار نیست.
نماینده ایران افزود: باعث تاسف است که برخلاف مقاومت برخی از اعضا، این شورا به خود اجازه داده است تا به وسیله هیات حاکمه فعلی امریکا مورد سوء استفاده قرار گیرد و جلسه ای را در مورد موضوعی تشکیل دهد که خارج از حیطه وظایف آن است و بدین ترتیب، ناتوانی خود در انجام وظیفه واقعی اش در حفظ صلح و امنیت بین المللی را به منصه ظهور گذاشته است.
درهمین حال دیگر نمایندگان عضو دائم شورای امنیت نیز به این اقدام آمریکا انتقاد کردند.
'متیو ریکرافت' نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد عصر جمعه در نشست شورای امنیت که به درخواست آمریکا درباره ناآرامی های اخیر ایران برگزار شده بود درانتقاد ازاین موضوع گفت:هیچ کسی ایران را مجبور به پاسخگویی به ما نمی کند و این در قطعنامه های شورای امنیت آمده است. هر گونه دخالت در درگیری های داخلی که احتمال زیاد شدن تنش را داشته باشد اعتبار این شورا را به خطر می اندازد.
درهمین حال نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد هدف آمریکا را برای تشکیل نشست شورای امنیت درباره ایران برهم زدن برجام و نه حمایت از مردم ایران دانست.
'واسیلی نبنزیا' عصر جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به درخواست آمریکا درباره ناآرامی های اخیر ایران برگزار شد، افزود: امروز ما دوباره می بینیم که چگونه آمریکا از شورای امنیت سوء استفاده می کند، این دولت (آمریکا)، نقش سازمان ملل در صلح و امنیت را نادیده می گیرد و همه می دانند که موضوع جلسه امروز خلاف موجودیت شورای امنیت است.
نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان این که ما بار دیگر امروز دیدیم که چگونه آمریکا از شورای امنیت سوءاستفاده می کند و نقش آن را به چالش می کشد، گفت: آمریکا متهم به استفاده از بهانه ساختگی برای مداخله در امور داخلی ایران است. به جای تلف کردن انرژی شورای امنیت، اجازه دهید انرژی آن صرف رسیدگی به بحران افغانستان، سوریه و لیبی ‏شود.‏
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.