چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ۵۳ درصد صادرات امسال غیرنفتی است

۵۳ درصد صادرات امسال غیرنفتی است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از کل صادرات کشور در ۹ ماهه امسال ۵۳ درصد مربوط به بخش صادرات غیرنفتی بود.
فرهاد نوری چهارشنبه شب در آیین تجلیل از صادرکنندگان، کارفرمایان و کارآفرینان نمونه استان همدان افزود: در مدت یاد شده ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات و ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار واردات در کشور انجام شده که کسری ۶ میلیارد دلاری را نشان می‌دهد. 
وی با اشاره به اینکه صادرات کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته، ادامه داد: امسال هدفگذاری صادراتی کشور براساس برنامه ششم توسعه ۴۰ میلیارد دلار اعلام و از این رقم ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار معادل ۸۰ درصد آن محقق شده است.
نوری با بیان اینکه میزان صادرات کالاها از استان همدان ۵۰۰ میلیون دلار است، افزود: آنچه در بودجه برای یارانه‌های صادراتی در نظر گرفته شده چهار هزار میلیارد ریال بوده که ۵۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت و از این میزان هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال سهم استان همدان است. 
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، ۲۰ درصد صادرات ۹ ماهه امسال کشور را به چین، ۱۵ درصد به امارات، ۱۴.۵ درصد به عراق، ۹.۵ درصد به کره جنوبی و ۶ درصد را به افغانستان اعلام کرد. 
مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان نیز در این آیین با بیان اینکه ۲۴ هزار کارفرما و ۲۴ هزار کارگاه در سازمان تامین اجتماعی پرونده دارند، افزود: در حال حاضر ۲۴۷ هزار نفر در استان بیمه شده اصلی هستند. 
محمد عسگری افزود: ۴۳ هزار نفر از سازمان تامین اجتماعی حقوق ماهانه دریافت می‌کنند و ماهانه ۶۵۰ میلیارد ریال از این بخش وصول می‌شود. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز در این آیین گفت: در سال جاری ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای همدان در نظر گرفته شده است که فعالان اقتصادی برای جذب تسهیلات باید اقدام کنند. 
رضا قیاسی افزود: این تسهیلات در بخش‌های مختلف اشتغال روستایی، اشتغال فراگیر، رونق تولید و اشتغال پایدار توزیع و هزینه می شود. 
وی با بیان اینکه نرخ سود بانکی در دولت یازدهم و دوازدهم از ۲۸ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت، ادامه داد: تسهیلات دولتی به بخش اشتغال و تولید با کارمزد ۴ تا ۱۲ درصد پرداخت می شود. 
در این آیین از صادرکنندگان، کارفرمایان و کارآفرینان نمونه استان تجلیل شد. 

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.