صفحه اصلی / ضرورت تهیه طرح جامع بازآفرینی برای قزوین

ضرورت تهیه طرح جامع بازآفرینی برای قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در جلسه ارائه طرح مطالعات مسیر گردشگری محدوده دروازه درب کوشک تا دروازه امامزاده حسین گفت: در برنامه اجرایی اداره کل راه و شهرسازی حوزه بازآفرینی که در سال ۹۶ تعیین و مشخص شده است، محله‌های هدف ما شامل بلاغی، سردار، دیمج، امامزاده حسین و چند محله دیگر قرار دارد.
وی در ادامه افزود: تمامی این محلات به نوعی به صورت پراکنده در هستهٔ مرکزی بافت تاریخی شهر قزوین قرار دارند و از این نظر بازآفرینی این محلات برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.
حق لطفی بابیان این مطلب که نیاز به یک طرح بالادستی برای بازآفرینی داریم تا نشان دهد در چه فضایی و برچه اساسی در این محله‌ها کار کنیم عنوان کرد: با توجه به تعدد موضوعات و همچنین پراکندگی و گستردگی محلات هدف بازآفرینی باید طرحی جامع باشد تا همهٔ آن‌ها را در کنار هم دیده باشد.
وی با اشاره به این که قزوین تجربه خوبی در بحث بازآفرینی و نوسازی بافت تاریخی مانند سرای سعدالسلطنه و بافت‌های ناکارآمد دارد، گفت: دکتر آخوندی در نشست مدیران کل راه و شهرسازی تأکید ویژه‌ای بر ایجاد همکاری مستمر بین ادارات کل استان‌ها با دستگاه‌های اجرایی امر بازآفرینی مانند شهرداری‌ها، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌ها داشته و لزوم جلب مشارکت مردم این محلات را نیز در تحقق برنامه‌ها ضروری دانستند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تأکید کرد: یکی از اساسی‌ترین اهداف بازآفرینی پایدار شهری رونق و توسعه صنعت گردشگری استان است که باید با ارائه بهترین طرح‌ها و برنامه‌ها محقق شود.
دبیر ستاد بازآفرینی استان بیان کرد: نکته حائز اهمیت این است که دیگر هنگام اقدام و عمل رسیده و باید برنامه‌ریزی لازم برای انجام اقدامات کوچک را آغاز کرده و در پی آن طرح‌های میان‌مدت و بلندمدت خود را اجرایی نماییم.
گفتنی است در این جلسه مهندسین مشاور هرم پی طرح مطالعاتی مسیر گردشگری محدوده دروازه درب کوشک تا دروازه امامزاده حسین را که با همکاری شهرداری قزوین تهیه نموده است را ارائه داد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.