صفحه اصلی / ایران و آذربایجان خودروی مشترک تولید می کنند

ایران و آذربایجان خودروی مشترک تولید می کنند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،  رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان از به ثبت رسیدن شرکت خودروسازی مشترک این ۲ کشور خبر داد و گفت: به زودی شاهد تولید پنج نوع خودروی مشترک از سوی شرکت خودروسازی مشترک ایران و آذربایجان خواهیم بود.
 «محمدابراهیم نقی زاده» افزود: شرکت خودروسازی مشترک ایران و آذربایجان به نام 
«آزکرون» در این کشور با سهم مشارکتی ۷۵ درصدی شرکت آزماش آذربایجان و ۲۵ درصدی ایران خودرو به ثبت رسیده است. 
به گفته رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان این کارخانه در مراحل پایانی قرار دارد و پیش بینی می شود این شرکت تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.
براساس گزارش سازمان توسعه و تجارت، نقی زاده گفت: قرار است پیش از پایان سال جاری عملیات انتقال و حمل تجهیزات این کارخانه انجام شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت تولید این شرکت خودرو سازی ۱۰ هزار خودروست، افزود: هدفگذاری برای تولید اولیه این شرکت، سه هزار خودرو و در مرحله بعدی پنج هزارخودرو خواهد بود.
گفتنی است، این کارخانه در ۱۷۵ کیلومتری باکو و در محل نفت‌ چالا واقع شده که برای تولید پنج مدل خودروی سواری آماده است.
به گزارش ایرنا، «شاهین مصطفی اف» وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در نشست رئیسان کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوی آذربایجان که آبان ماه در باکو انجام شد، اعلام کرد که حجم مبادلات تجاری این کشور با ایران در ٩ ماه نخست سال ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل ٣٠ درصد افزایش یافته است.
به گفته وی در سال ٢٠١۶ نیز حجم مبادلات میان ۲ کشور نسبت به سال ۲۰۱۵میلادی ٧٠ درصد افزایش یافته بود.
در آن نشست وزیر اقتصادی آذربایجان اعلام کرد که در حال حاضر ۵۴۶ شرکت ایرانی در جمهوری آذربایجان فعالیت می کنند و در چهار سال اخیر بیش از ۴٠ سند همکاری میان ۲ کشور امضا شده است. ساخت کارخانه مشترک خودرو سازی و کارخانه داروسازی در جمهوری آذربایجان از جمله این پروژه ها است. 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.