صفحه اصلی / یک هزار شغل جدید در بخش صنایع دریایی هرمزگان ایجاد می شود

یک هزار شغل جدید در بخش صنایع دریایی هرمزگان ایجاد می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، فریدون همتی شامگاه یکشنبه در نشست ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی هرمزگان اظهار داشت: در همین راستا تفاهم نامه ای بین استانداری هرمزگان و صندوق یاد شده به امضاء رسیده است.
وی ادامه داد: با توجه به مزیت صنایع دریایی در هرمزگان می توان برای ایجاد صنایع پایین دست پر رونق در راستای ایجاد اشتغال برنامه ریزی کرد.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: در حوزه صنایع دریایی و به خصوص در سطح مشاغل خرد و می توان برای ایجاد این میزان شغل اقدام کرد.
همتی بیان داشت: صنعت و معدن ظرفیت های این بخش را شناسایی کرده و آگاهی لازم به جامعه در این خصوص داده شود.
وی یاد آور شد: اگر نیاز شد فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی لازم را به افراد تعلیم بدهد تا نیاز های دریایی استان برطرف شود.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای در استان تا سال ۱۴۰۰ باید به ۵ هزار و ۹۰۰ هکتار برسد.
بنا به اظهار همتی، در حال حاضر سطح زیر کشت محصول های گلخانه ای در هرمزگان ۲۰۵ هکتار است که باید افزایش یابد.
وی ادامه داد: بازدهی آب و خاک در کشت گلخانه ای چندین برابر بیشتر از کشت سنتی محصول های کشاورزی است.
وی همچنین به پرورش طیور در هرمزگان اشاره کرد و گفت: افزون بر ۲۰۰ واحد مرغداری فعال و تعدادی غیر فعال هستند.
رئیس ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی هرمزگان خاطر نشان کرد: زنجیره پرورش و تولید مرغ در هرمزگان باید تکمیل شود و ۲ واحد جوجه کشی آن فعال شوند تا نیاز مرغداری ها در استان تامین شود.
همتی بیان کرد: این کار موجب تقویت اقتصاد هرمزگان و ایجاد اشتغال جدید می شود و هزینه حمل و نقل و جابه جایی از بین برود.
استاندار هرمزگان بیان داشت: صدور مجوز احداث مرغداری در استان انجام شود و جهادکشاورزی از ارسال اسامی به تهران خودداری کند.
همتی در خصوص تکمیل اظهار نامه مالیاتی توسط مرغداری ها بیان داشت: اگر مرغداری ها می توانند اظهار نامه مالیاتی سال های قبل را تکمیل کنند و اگر نمی توانند اظهار نامه امسال را تکمیل و تحویل دهند.
رئیس ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی هرمزگان بیان داشت: نباید برای تولید کننده دغدغه خاطر ایجاد کرد و باید اثر رفتارهای خود را در جامعه بدانیم.
وی ابراز داشت: براساس گزارش ها از بانک ها کارها جلو نمی رود و باید یک نشست با آنان برگزار کنیم.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود به وضع آب پرداخت و گفت: تا پایان چهار ساله دولت دوازدهم باید آب مورد نیاز شهرهای هرمزگان از آب شیرین کن ها و آب سدها برای کشاورزی استفاده شود.
وی همچنین به دیدار خود با هتل داران در هفته گذشته اشاره کرد و از دستگاه های اجرایی خواست مهمانسراهای خود را تعطیل کنند.
رئیس ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی هرمزگان ادامه داد: مهمانسرا ها را حذف کنید و مهمان های خود را در هتل ها اسکان دهید.
وی ابراز داشت: اداره های دولتی استان همایش ها و برنامه های اداره ملی خود را برای فعال تر شدن بخش هتلداری هرمزگان سعی کنند به استان بیاورند.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به امضاء تفاهم نامه بین استانداری هرمزگان با صندوق حمایت از صنایع دریایی پرداخت.
همتی گفت: با توجه به مزیت صنایع دریایی در هرمزگان می توان برای ایجاد صنایع پایین دست پر رونق در راستای ایجاد اشتغال برنامه ریزی کرد.
وی بیان کرد: بنا شده با مشارک صندوق حمایت از صنایع دریایی و صندوق کار افرینی امید در حوزه صنابع دریایی و به خصوص سطح مشاغل خرد و به خصوص در روستاها برای هزار نفر شغل طراحی و ایجاد کرد.
استاندار هرمزگان بیان داشت: صنعت و معدن ظرفیت های این بخش را شناسایی کرده و آگاهی لازم به جامعه در این خصوص داده شود.
وی بیان داشت: اگر نیاز شد فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی لازم را به افراد تعلیم بدهد تا نیاز های دریایی استان را برطرف کرد.
 
 

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.