صفحه اصلی / قیمت گذاری کالا در کارخانه، رقابت در بازار را از بین می برد

قیمت گذاری کالا در کارخانه، رقابت در بازار را از بین می برد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، این طرح جلوی فعالیت های تبلیغاتی شرکت های تولیدی را می گیرد. از طرفی بهانه فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای را برای به وجود آوردن چند قیمتی در بازار را می گیرد و دیگر جایی برای تخفیف های کاذب باقی نمی ماند. طبق این طرح ملاک قیمت واقعی یک کالا، فاکتور خرید خواهد بود.» جمشید زند در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، با دفاع از این مصوبه می گوید: «با قیمت گذاری اولیه در کارخانه ها موافق نیستم چرا که بنای بازار رقابتی را از بین می برد و با ارائه قیمت های از پیش تعیین شده و ملاک قرار دادن قیمت مصرف‌کننده با درج روی کالا، دیگر جایی برای رقابت وجود نخواهد داشت.» وی با اشاره به تخفیف های کاذب و از بین رفتن امکان رقابت در چنین فضایی می گوید: «امروز ما شاهد تخفیف‌ هایی تا ۵۰ درصد هستیم که عملا رقابت را در بازار از بین برده است. عده‌ ای معتقدند با آنالیز دقیق قیمت ها را از مرجع و در مرحله تولید روی کالا درج شود اما چه کسی می تواند آنالیز درستی انجام دهد؟ برای مثال اگر تولیدکننده رب گوجه فرنگی، گوجه را ارزان تر بخرد و دیگر کارخانه گران تر بخرد، چطور می توان قیمت واحدی برای شان در نظر گرفت؟ این موضوع باعث از بین رفتن رقابت می شود.» زند در ادامه می گوید: «شرایط طوری شده است که تولیدکننده کالایش را به فروشنده با تبلیغ این چنینی ارائه می دهد: قیمت روی کالا ۵۰۰ خورده و ما ۱۰۰ به شما می فروشیم! در صورتی که باید با قیمت پایه به فروشنده فروخته شود و قیمتی روی کالا وجود نداشته باشد و این بازار است که با کمک اصناف قیمت کالا را تعیین و اعلام می کند.» زند در آخر می گوید: «مطمئنم که اتاق اصناف مانند همیشه از این مرحله هم سربلند بیرون خواهد آمد، همان طور که در گذشته موفق به عبور از چنین چالش هایی شده است.»

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.