به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در هشت ماه مذکور ۸۵ هزار و ۸۲۵ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۵۸ درصد در بخش کالا و ۴۲ درصد در بخش خدمات بود. از مجموع شکایات دریافتی ۲۴ درصد به صورت حضوری، ۵۳درصد تلفنی و ۲۳ درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است . در عین حال پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۸۲ هزار و ۵۹ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است. همچنین از کل شکایات قابل پیگیری ۲۰ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۱ درصد متخلف،۳۱ درصد غیرمتخلف و ۱۸ درصد در دست بررسی است. بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است