صفحه اصلی / بورس قرمزپوش شد

بورس قرمزپوش شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته قیمت سهام روند کاهشی را تجربه کرده است به طوری که شاخص کل با افت ۶۸۷ واحدی مواجه شد. در این روز خودرویی‌ها، نفتی‌ها و اکثر نمادها در گروه فلزات اساسی کاهش قیمت را تجربه کردند.
 امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۶۸۷ واحد افت کرد و به رقم ۹۷ هزار و ۲۱۱ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با ۲۱۸ واحد افت مواجه شد و به رقم ۱۷ هزار و ۶۶۲ رسید.
در حالی امروز دماسنج بازار سرمایه در اوایل کانال ۹۷ هزار واحدی قرار می‌گیرد که در هفته‌های گذشته چندین بار شاخص کل با کانال‌شکنی مواجه شده و توانسته بود تا نیمه کانال ۹۸ هزار واحدی بالا رود. حتی هم‌اینک نیز تعدادی از کارشناسان بورس معتقدند که دماسنج بازار سرمایه تا قبل از اتمام سال ۱۳۹۶ می‌تواند وارد کانال ۱۰۰ هزار واحدی شود.
شاخص آزاد شناور نیز در این مدت ۸۵۳ واحد افت کرد و به رقم ۱۰۴ هزار و ۴۸۴ رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۵۳۴ و ۱۲۲۳ واحد افت کرد.
سه نماد فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر و پالاش نفت اصفهان هر یک به ترتیب ۷۱، ۴۵ و ۴۳ واحد تاثیر کاهنده روی دماسنج بازار سرمایه داشتند و ملی صنایع مس ایران، شرکت ارتباطات سیار ایران و نفت سپاهان سعی کردند به ترتیب با ۷۵، ۳۱ و ۲۲ واحد تاثیر مثبت شاخص کل را به سمت بالا هدایت کنند.
امروز در گروه فلزات اساسی ۱۵۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۵ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. در این گروه بیشتر نمادها روند قیمتی‌ شان کاهشی بود. همچنین روند قیمت سهم‌ها در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای به جز در یک نماد یکدست کاهشی بود. در این گروه نیز ۷۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.
خودرویی‌ها نیز امروز همگام با جو کلی بازار با روندی کاهشی در قیمت پایانی مواجه شدند. تعداد معاملات این گروه به ۱۵ هزار و ۵۴۷ نوبت رسید و حجم معاملات رقم ۲۰۰ میلیون سهم را رد کرد. حتی قندی‌ها نیز امروز هم‌جهت با جریان کلی بازار روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند. در این گروه سه میلیون سهم به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.
ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۵۲ میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات رقم یک میلیارد و ۱۲۴ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. تعداد معاملات نیز به عدد ۹۹ هزار و ۵۵۹ دست یافت.
شاخص کل فرابورس نیز امروز ۱۳.۶ واحد کاهش یافت و در تراز ۱۰۶۹ واحدی نشست. ارزش معاملات این بازار رقم ۱۳۹ میلیارد تومان را کسب کرد و حجم معاملاتش از ۳۲۳ میلیون سهم و اوراق مالی گذشت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.